Umjetna inteligencija i inkluzija učenika
BoF istražuje stavove učitelja o tome kako UI može utjecati na inkluziju učenika. Ključne točke diskusije su: personalizacija učenja (UI omogućava prilagodbu obrazovnih sadržaja individualnim potrebama učenika, što može poboljšati njihovo učenje i angažman.), pristupačnost (UI može pomoći učenicima s posebnim potrebama, npr. kroz tekstualne opise za slijepe učenike ili automatske titlove za gluhe učenike), podrška učiteljima (UI može preuzeti rutinske zadatke, omogućujući učiteljima da se više posvete individualnom radu s učenicima.), digitalni jaz (Nejednak pristup tehnologiji može produbiti razlike među učenicima.), pristranost algoritama (UI sustavi mogu biti pristrani ako su trenirani na pristranim podacima, što može dovesti do nejednakog tretmana učenika.), sigurnost podataka (Postoji rizik od zloupotrebe osobnih podataka učenika, što može ugroziti njihovu privatnost.) Nakon rasprave će se predstaviti zaključci i prijedlozi s posebnim naglaskom na potrebu za pažljivom implementacijom UI tehnologija za inkluziju zbog osiguranja jednakog pristupa tehnologiji svima i zbog zaštite privatnosti učenika. Voditeljice diskusije će biti autorice ovog BoF, autorice mnogih stručnih članaka, predavačice i voditeljice radionica na županijskoj, državnoj i međunarodnoj razini. Jasminka Belščak, mag. inf., izvrsna savjetnica, višestruko nagrađivana učiteljica i RITHA/ECHA specijalist za rad s darovitima. Valentina Hosnjak, mag. prim. educ. je trenutno u postupku napredovanja u zvanje mentora, a u svojim je inkluzivnim razredima imala priliku koristiti znanje znakovnog jezika. Obje predaju Informatiku u inkluzivnim razredima (djeca s raznim teškoćama, daroviti, inojezičari iz raznih govornih područja - ne poznaju hrvatski jezik). Zbog kontinuiranog usavršavanja nastave kroz redovito implementiranje brojnih UI alata te inovativnog pristupa autorice uspješno provode inkluzivnu nastavu. Njihova iskustva, stečena znanja i prepoznata stručnost biti će nit vodilja u poticanju publike u uključivanju u poticajnu konstruktivnu diskusiju. Autorice su unaprijed pripremile primjere uporabe umjetne inteligencije u obrazovanju i pitanja vezana uz inkluziju koje uporaba UI omogućava te će se na taj način publika s lakoćom aktivno uključiti u diskusiju.