Pedagoški izazovi i personalizirano učenje: obrazovanje novih generacija
Ovaj rad bavi se istraživanjem kako umjetna inteligencija (AI) može unaprijediti obrazovanje, s naglaskom na personalizirano učenje i korištenje interaktivnih alata (PhET simulacija i ChatGPT). Kroz prezentaciju bit će prikazani konkretni primjeri iz prakse, uključujući lekciju iz fizike na temu Hookeovog zakona, gdje se spajaju mogućnosti interaktivnih simulacija i AI alata poput ChatGPT-a kako bi nastava bila učinkovitija. U današnjem obrazovnom kontekstu, digitalna pedagogija postaje ključna za unapređenje nastave i osposobljavanje učenika za 21. stoljeće. Digitalna pedagogija podrazumijeva upotrebu tehnologije za oblikovanje nastavnih praksi koje su prilagodljive, interaktivne i uključive. Integracija digitalnih alata i tehnologija omogućava učiteljima da kreiraju personalizirana obrazovna iskustva, koja ne samo da odgovaraju potrebama učenika, već ih i potiču na kritičko razmišljanje, kreativnost i samostalno učenje. Učenje postaje dinamičnije i angažiranije, što je ključno za razvoj kompetencija koje su potrebne u modernom društvu. Uz praktične primjere, rad predstavlja rezultate istraživanja provedenog u Opatiji u sklopu provedbe kurikuluma pod nazivom "Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene" (projekt "BrAIn"), koje se bavilo navikama i stavovima učenika prema uporabi umjetne inteligencije. Rezultati pokazuju da učenici često koriste digitalne tehnologije za školske zadatke, ali im nedostaje dublje razumijevanje i kritičko promišljanje o tim alatima. Ovo istraživanje služi kao osnova za raspravu o ključnim obrazovnim izazovima i prilagodbi nastavnih praksi.