Humanoidni robot u učionici: Nova era interaktivnog poučavanja
Humanoidni roboti, opremljeni umjetnom inteligencijom i senzorima, sve češće nalaze primjenu u obrazovanju, pružajući inovativne metode učenja prilagođene individualnim potrebama učenika. Njihova integracija omogućuje razvoj govornih vještina, proširenje rječnika, rješavanje problema u STEM području te unapređenje socijalnih i komunikacijskih vještina, osobito kod učenika s poteškoćama, poput djece s poremećajem iz spektra autizma. Primjena ovakve vrste robota u obrazovanju potiče razvoj vještina rada u timu, kritičkog razmišljanja i kreativnosti, dok istovremeno smanjuju stres pružajući učenicima emocionalnu podršku. Istraživanja pokazuju da humanoidni roboti povećavaju motivaciju učenika kroz personalizirane i interaktivne pristupe, čineći proces učenja prirodnijim i privlačnijim. Učenici često preferiraju interakciju s robotima u odnosu na tradicionalne metode poučavanja ili primjenu tableta. Ključne prednosti njihove primjene uključuju: povećani angažman, poboljšanje komunikacijskih i socijalno-emocionalnih vještina te smanjenje obrazovnih nejednakosti. Osim toga, ovi roboti pružaju povratne informacije u stvarnom vremenu, što učenicima omogućuje prepoznavanje i ispravljanje pogrešaka te preciznije usvajanje znanja. Predloženo izlaganje donosi pregled primjene humanoidnog robota NAO u poučavanju engleskog jezika među učenicima 5., 6., 7. i 8. razreda jedne osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Središte interesa usmjereno je na ispitivanje utjecaja primjene humanoidnog robota na motivaciju učenika, te prikaz rezultata koristeći upitnik o motivaciji obrazovnim materijalima, engl. Instructional Materials Motivation Survey (IMMS), temeljenog na Kellerovom modelu motivacije (ARCS), koji se fokusira na pažnju, relevantnost, povjerenje i zadovoljstvo učenika. Osim toga, izlaganje će obuhvatiti nastavničko iskustvo u primjeni humanoidnog robota u nastavi, uključujući izazove i prednosti koje donosi ovakav pristup poučavanju. Posebna pozornost bit će posvećena pripremi nastave uz uključivanje robota kao pomoćnika koji koristi napredne jezične modele pri tome omogućavajući interaktivno i prilagođeno učenje. Izlaganje obuhvaća i praktične primjere primjene robota pokazujući kako humanoidni roboti mogu unaprijediti proces učenja, povećati motivaciju učenika te pružiti inovativna rješenja za suvremenu nastavu.