Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Humanoidni robot u učionici: Nova era interaktivnog poučavanja

Humanoidni roboti, opremljeni umjetnom inteligencijom i senzorima, sve češće nalaze primjenu u obrazovanju, pružajući inovativne metode učenja prilagođene individualnim potrebama učenika. Njihova integracija omogućuje razvoj govornih vještina, proširenje rječnika, rješavanje problema u STEM području te unapređenje socijalnih i komunikacijskih vještina, osobito kod učenika s poteškoćama, poput djece s poremećajem iz spektra autizma. Primjena ovakve vrste robota u obrazovanju potiče razvoj vještina rada u timu, kritičkog razmišljanja i kreativnosti, dok istovremeno smanjuju stres pružajući učenicima emocionalnu podršku. Istraživanja pokazuju da humanoidni roboti povećavaju motivaciju učenika kroz personalizirane i interaktivne pristupe, čineći proces učenja prirodnijim i privlačnijim. Učenici često preferiraju interakciju s robotima u odnosu na tradicionalne metode poučavanja ili primjenu tableta. Ključne prednosti njihove primjene uključuju: povećani angažman, poboljšanje komunikacijskih i socijalno-emocionalnih vještina te smanjenje obrazovnih nejednakosti. Osim toga, ovi roboti pružaju povratne informacije u stvarnom vremenu, što učenicima omogućuje prepoznavanje i ispravljanje pogrešaka te preciznije usvajanje znanja. Predloženo izlaganje donosi pregled primjene humanoidnog robota NAO u poučavanju engleskog jezika među učenicima 5., 6., 7. i 8. razreda jedne osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Središte interesa usmjereno je na ispitivanje utjecaja primjene humanoidnog robota na motivaciju učenika, te prikaz rezultata koristeći upitnik o motivaciji obrazovnim materijalima, engl. Instructional Materials Motivation Survey (IMMS), temeljenog na Kellerovom modelu motivacije (ARCS), koji se fokusira na pažnju, relevantnost, povjerenje i zadovoljstvo učenika. Osim toga, izlaganje će obuhvatiti nastavničko iskustvo u primjeni humanoidnog robota u nastavi, uključujući izazove i prednosti koje donosi ovakav pristup poučavanju. Posebna pozornost bit će posvećena pripremi nastave uz uključivanje robota kao pomoćnika koji koristi napredne jezične modele pri tome omogućavajući interaktivno i prilagođeno učenje. Izlaganje obuhvaća i praktične primjere primjene robota pokazujući kako humanoidni roboti mogu unaprijediti proces učenja, povećati motivaciju učenika te pružiti inovativna rješenja za suvremenu nastavu.

Ivana Ružić
I. osnovna škola Čakovec
Croatia

Igor Balaban
Fakultet organizacije i informatike
Croatia