"Gledam i čitam" kroz umjetnu inteligenciju
Jeste li se ikad zapitali kako osobe koje ne mogu koristiti računalni miš izvršavaju zadatke na računalu? To je jedno od pitanja na koje ćete otkriti odgovor kroz ovu radionicu i razumjeti kako je to koristiti računalo bez miša, koji od alata koje ćete koristiti to omogućuje i kako nam to koristi u prilagodbi digitalnih materijala. Polaznici radionice će kroz kratke primjere zadataka naučiti osnove korištenja tri alata koji omogućavaju pristupačnost u učionici i u svakodnevnom životu: BeMyEyes, NaturalReader i integrirani čitač ekrana Microsoft Narrator. Svaki alat nudi mogućnosti za stvaranje pristupačnog okruženja i dostupnosti informacija – od pomoć, osobama s oštećenjem vida, u prepoznavanju slika uz pomoć AI u aplikaciji BeMyEyes, do konvertiranja teksta ili tekstualnog dokumenta u govor i zvučne zapise te obrnuto uz pomoć NaturalReadera, koji mogu koristiti u radu s osobama koje imaju teškoće u čitanju i govoru), te omogućavanja potpune navigacije digitalnim sadržajem za učenike i osobe s oštećenjem vida kroz integrirani čitač ekrana. Polaznici će naučiti osnove korištenja alata kroz zadatke primjerene za svaki alat koje će moći izvršavati u paru kroz izmjenjivanje uloga učenika kako bi na taj način bolje razumjeli izazove s kojima se susreću u nastavi i u svakodnevnom životu. Nakon izvršenih zadataka, polaznici radionice će razmijeniti iskustva i dati povratne informacije o tome kako bi to mogli primijeniti te jesu li dobili uvid i odgovor na početno pitanje. Na kraju radionice, polaznici će rješavati anketu u MS Formsu. Zadani cilj postići će se ostvarenjem zadanih aktivnosti što će biti vidljivo kroz razinu uspješnosti izvršavanja zadatka; opisivanja slike, pretvaranje teksta iz zadanog dokumenta u govor te koristeći čitač ekrana i tipkovne prečace kroz zadatke te dolaženjem do zaključka da ovi alati doprinose stvaranju inkluzivnog okruženja i mogu pomoći u prilagodbi digitalnih materijala.