Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Poslovna inteligencija u informatici: novi pogled na poučavanje baza podataka

Tržište rada je uvelike promijenjeno proteklih godina; počevši s dugogodišnjim utjecajem automatizacije poslovanja proizvodima IT sektora, uključivanjem rada od doma pojavom COVID-a te umjetne inteligencije koja postaje nadomjestak u određenim zanimanja. To upućuje na iščezavanje poslova za koje su današnji učenici pripremani. Kao i kod revolucije pojave parnog stroja, pojava novijih tehnologija ne uništava tržište rada, nego ga transformira – stvara nova i mijenja kompetencije za postojeća zanimanja. Ovim radom demonstriramo jednostavno obogaćivanje postojeće točke kurikuluma u svrhu poboljšanja spremnosti učenika srednjih škola za tržište rada budućnosti. Fokus rada je nadogradnja teme baza podataka u srednjoškolskoj strukovnoj nastavi informatike. Umjesto isključivog korištenja alata MS Access za konceptualizaciju, demonstraciju i vježbanje rada s bazama podataka, u nastavu smo uključili elemente poslovne inteligencije - pojmove skladišta podataka i alat Metabase za podatkovnu analitiku. Smatramo da je uvođenjem jednostavnih koncepata skladišta podataka učenicima obogaćeno razumijevanje korisnosti baza podataka kao i motivacija, dok moderniji grafički alat poput Metabasea omogućava lakše usvajanje znanja i neprekinuto učenje. Nastavu smo organizirali u nekoliko koraka: usvajanje osnovnih pojmova i vještina, pripremna edukacija o alatu, rad u alatu i završni osvrt. Za praktični rad pripremili smo skladište podataka o planiranim, ali još nepostojećim Bjelovarskim toplicama i pojedinačni pristup bazi za učenike na principu korisničkih računa. Pripremili smo 6 problemskih priča za koje su učenici pripremali upite nad skladištem kroz Metabase. Rad na problemskim pričama bio je konzultativan i nije bio vezan samo za rad u školi. Ovu nadogradnju nastave planirali smo i kao prilagodbu kurikuluma za nadolazeću modularnu nastavu u strukovnim školama.

Juraj Dončević
Fakultetu elektrotehnike i računarstva, Sveučilište u Zagrebu
Croatia

Vesna Pavković-Dončević
Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar
Croatia