Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Vidjeti jezik–diskretna individualizacija i univerzalni dizajn radionica izrade vizualne podrške za učenike s teškoćama

Vizualna podrška i stupnjevanje aktivnosti te modeliranje primjera igraju ključnu ulogu u razvijanju izvršnog funkcioniranja u učenika; pomažu im da bolje razumiju i slijede zadatke, smanjuje stres te pružaju strukturu koja podržava njihovu samostalnost. Osim toga strategija su i alat pristupačnosti i stvaranja uključivog obrazovnog okruženja za sve učenike, osobito za naše učenike s disleksijom, ADHD-om i učenike u spektru autizma. Ova radionica povezuje principe univerzalnog dizajna s praktičnim alatima za stvaranje vizualnih rješenja koja olakšavaju razumijevanje, komunikaciju i autonomiju te samostalnost učenika. Primjena vizualne podrške temelji se na prepoznavanju neurološke raznolikosti i biološke potrebe za jasnim, višemodalnim prikazom informacija. Kroz radionicu sudionici će osvijestiti važnost vizualne podrške kao oblika diskretne individualizacije te usvojiti vještine potrebne za njezinu izradu i implementaciju u svakodnevnom radu u predškolskim ustanovama i osnovnoj školi. Na praktičnom dijelu radionice polaznici će raditi sa softverom za simbolizaciju prostora i obrazovnih aktivnosti te istražiti različite pristupe upravljanju ponašanjima u učionici. Korištenjem tableta, svaki će sudionik simbolizirati vlastiti prostor ili odabranu obrazovnu aktivnost, razvijajući rješenja prilagođena specifičnim potrebama njihovih učenika. Osim praktičnog rada, radionica uključuje i razmjenu iskustava, refleksiju te zajedničku diskusiju o načelima inkluzivnog obrazovanja i pristupačnosti. Polaznici će, zajedno s voditeljicama, istražiti primjere dobre i loše prakse, naučiti komunicirati na vizualnom jeziku korisnika AAK (alternativne i augmentativne komunikacije) te definirati smjernice za uspješnu prilagodbu prostora i sadržaja. Univerzalni dizajn, tehnologija i vizualna podrška ključni su za osiguravanje jednakih mogućnosti u obrazovanju i životu. Kroz radionicu sudionici će razviti praktične vještine i razumijevanje kako prilagodba odgojno-obrazovnog prostora i sadržaja može doprinijeti stvaranju uključivijeg okruženja za sve dionike odgojno-obrazovnog procesa.

Eva Pavić
Obrazovni centar Wisdom Tree
Croatia

Kosjenka Petek
Obrazovni centar Wisdom Tree
Croatia