Your future is whatever you make it, so make it a good one. Emmit "Doc" Brown, Back to the future
Prva u potpunosti digitalna generacija, generacija Alfa, stigla je u škole prije 8 godina.
Na prvi pogled, ovu generaciju čeka blistava budućnost zbog tehnološkog i društvenog napretka i globalne povezanosti koje omogućuje razvoj umjetne inteligencije i tehnologije.
Ovaj razvoj pruža dosad neviđene mogućnosti i u obrazovanju - virtualni asistenti i izrada programa prema potrebama i spsobnostima učenika, stvaraju preduvjete za pretvaranje generacije Alfa u najobrazovaniju u povijesti.
Međutim, tvorci digitalnih alata i tehnologije, kao i učitelji i nastavnici odgovorni za obrazovanje ove generacije, dolaze iz potpuno drugačijeg društva. Polazišne točke generacija X i Y i generacije Alfa su različite. Alfe su generacija odrasla na internetu. Opasnost izloženosti nekontroliranim sadržajima je dvojaka: s jedne strane sadržaj, stavovi i mišljenja koja će krajnji korisnik usvojiti ovise isključivo o osobnom odabiru, preferencijama itd. S druge strane, prijašnje generacije često ne mogu nadzirati, niti u potpunosti pojmiti utjecaj algoritama na mlade jer su do informacija o svijetu oko sebe dolazili na potpuno drugačiji način.
Danas bez gotovo ikakve kontrole sadržaja na društvenim mrežama, Alfa generacija teško se probija kroz neistine, dezinformacije i fake news kojima je okružena u svom životu na mreži. Djielom je to i zbog neusvojenosti temeljnih znanja i činjenica koje su se podrazumijevale svim dosadašnjim generacijama. Nemogućnost logičkog razmišljanja, povezivanja činjenica i općenit manjak znanja, predstavlja opasnost zlouporabe tehnologije. Stoga se postavlja pitanje kako ih osposobiti za odgovorno i konstruktivno korištenje tehnologije i konačan doprinos razvoju društva kako bi uistinu postali najobrazovanija generacija dosad.
Kroz dugogodišnji rad u školi, primjećujemo da je današnjim učenicima potrebna pomoć u razlučivanju važnog i nevažnog, istinitog i neistinitog, mogućeg i nemogućeg. Davanjem konkretnih primjera iz nastave, osvijestit ćemo razlike između idealizirane slike generacije kakva bi mogla biti i one kakva stvarno jest, u nadi da ćemo im poznavajući način na koji razmišljaju, omogućiti ostvarenje potencijala.