Izrada pametnih platformi: Korištenje umjetne inteligencije za personalizirano učenje elektronike
Pojava mikroupravljača pojednostavila je i pojeftinila upravljanje elektrouređajima u našoj okolini. Jedni od jednostavnijih i popularnih mikroupravljača su Arduino platforme. Bazirani su na integriranim krugovima proizvođača Atmel. Korisnici upotrebljavaju razne verzije počevši od Una, Nana, Leonarda do kompleksnije Mege. Biraju platformu po broju signala, a nisu upoznati s temeljnim mogućnostima i osnovnim spojem mikroupravljača. U ovoj praktičnoj radionici polaznici će dobiti 8-bitni integrirani krug (ATtiny2313, ATtiny26) proizvođača Atmel. Upoznat će se s mogućnostima tog integriranog kruga. Na osnovu toga, sutradan će moći samostalno odabrati jednostavan i jeftin integrirani krug za izradu platforme mogućeg budućeg projekta. Osim integriranog kruga polaznici će dobiti eksperimentalnu pločicu, otpornike, kondenzatore i spojne vodiče. S ovim komponentama naučit će kako izraditi vlastitu platformu. Kako bi provjerili osnovni spoj vlastite platforme koristit će i programator USBASP. Pored programatora upoznat će se i naučiti koristiti razvojnim okruženjem Bascom - AVR. Putem tog programa i programatora prepoznat će ispravan osnovni spoj odnosno integrirani krug koji čini osnovu izrađene platforme. Ta platforma nema niti jedan senzor, ali korisnik može samostalno dodavati senzore na ulaze i izvršne članove na izlaze integriranog kruga. Nakon uspješno izrađene i prepoznate platforme korisnici će moći koristiti i dodatne komponente kao što su LED diode, mali istosmjerni motor, tranzistor, potenciometar i fotootpornik. S tim komponentama polaznici će moći složiti jednostavne strujne krugove koristeći analogne i digitalne ulaze i izlaze. S nekoliko jednostavnih linija programskog koda moći će upravljati tim strujnim krugovima. Za početak, naučit će kako se u strujni krug spaja otpornik i jedna LED dioda. S tri linije programskog koda polaznici će uključiti LED diodu. S nekoliko linija više, uključivat će i isključivati više strujnih krugova odnosno LED dioda. Nakon toga mogu koristiti razne sljedove uključenja i isključenja strujnih krugova s vremenskim intervalima te na taj način dobiti igru svjetlosti s LED diodama.