Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Hoće li umjetna inteligencija zamijeniti učitelje?

Umjetna inteligencija (AI) sve je prisutnija u obrazovanju, unatoč pokušajima njezine zabrane. Dok učenici koriste AI alate poput Chatbota za pisanje sastavaka, učitelji trebaju prihvatiti AI kao dio obrazovnog sustava, a ne kao prijetnju. Ključna je edukacija učitelja za usvajanje i prilagodbu novim tehnologijama. AI omogućuje brzo prikupljanje podataka i jezično točne odgovore, no može biti zloupotrijebljena kada učenici podvale AI-generirane radove kao svoje. No umjesto zabrane, učenicima treba dopustiti korištenje AI-a uz kritičku analizu i provjeru točnosti AI podataka. Učitelji mogu postavljati zadatke koji zahtijevaju lokalni ili kontekstualni pristup, što AI-u predstavlja ograničenje. Ovaj pristup potiče razvoj digitalnih kompetencija i kritičkog mišljenja učenika, uz naglasak na odgovorno korištenje tehnologije. Aplikacije poput Quizleta, Grammarlyja i Canve već podržavaju obrazovni proces, olakšavajući rad učiteljima i učenicima. Ipak, AI neće zamijeniti učitelje jer oni imaju ključnu ulogu u poučavanju vještina i emocionalnom razvoju učenika. Umjesto toga, učitelji mogu koristiti AI alate za unapređenje nastave. No postavlja se pitanje kako učitelji mogu zadržati autentičnost u svom radu. Ovaj BoF ima za cilj istražiti učinkovite načine korištenja AI-a u nastavi, pri čemu će se naglasak staviti na očuvanje jedinstvene uloge učitelja. Voditeljice ovog događaja su mr.sc. Sonja Poljak, učitelj mentor i učiteljica informatike Renata Papec, učitelj savjetnik , koje kroz redovite edukacije kontinuirano stječu nova znanja i usavršavaju postojeće vještine. Ta znanja primjenjuju u radu s učenicima kako bi nastava bila dinamičnija, zanimljivija i usklađena s tehnološkim napretkom. Njihov rad uključuje autorstvo stručnih članaka te vođenje radionica na županijskim, nacionalnim i međunarodnim razinama. Njihov trud prepoznat je kroz višestruke nagrade. Kroz primjere iz prakse voditeljice će potaknuti raspravu o ulozi AI-a u nastavi. Sudionici će imati priliku razmijeniti svoja iskustva i mišljenja o korištenju AI-a u obrazovanju te razmotriti kako tehnologija može postati saveznik učiteljima.

Sonja Poljak
Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog Ivanec
Croatia

Renata Papec
Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog Ivanec
Croatia