Virtualni ekosustavi: Uronjeno učenje za održivost
Interaktivno izlaganje "Virtualni ekosustavi: Uronjeno učenje za održivost" predstavlja inovativne projektne aktivnosti provedene u nastavi Informatike 8. razreda. Cilj ovih aktivnosti bio je promicanje zelenih vještina i podizanje svijesti o održivosti kroz kreativnu primjenu AR/VR tehnologija i digitalnih alata (Padlet, Canva). Aktivnosti su bile dio školskog KA1 Erasmus+ projekta "Od EGOcentrizma do EKOcentrizma – put koji mijenja budućnost", koji se provodi od rujna 2024. do ožujka 2026. godine u Osnovnoj školi Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici. Učenici su kroz timski rad izrađivali AR/VR okruženja koja vizualiziraju utjecaje klimatskih promjena na različite ekosustave i urbane prostore. Koristili su velike jezične modele (AI) za istraživanje tema, provjeravajući vjerodostojnost dobvenih informacija iz internetskih izvora. Fokus je bio na suradničkom istraživanju, planiranju, dizajniranju i izradi interaktivnih edukativnih sadržaja. Za razvoj interakcija unutar AR/VR okruženja, učenici su koristili blokovsko programiranje u platformi CoSpaces Edu. Cilj je bio educirati druge učenike i lokalnu zajednicu o posljedicama klimatskih promjena te potaknuti kritičko razmišljanje o održivosti. Učenički radovi uključuju korištenje VR naočala i AR mobilnih aplikacija, a dostupni su i putem poveznice u mrežnom pregledniku. Ostali učenici mogu pristupiti virtualnim prikazima skeniranjem QR kodova na plakatima postavljenima u školi i na mrežnoj stranici škole. Ova virtualna iskustva sadrže i evaluaciju stečenih znanja kroz integrirane kvizove. Projekt je završio evaluacijom i refleksijom putem upitnika, omogućujući učenicima da sagledaju svoj rad i postignuća.