UZ AI moći u pop-kulturu uskoči
U suvremeno doba kada se gube razlike između primijenjene i tzv. visoke umjetnosti, a rastuća tehnološka dostignuća obogaćuju nas novim mogućnostima izražavanja, pojam popularne kulture doživljava značajnu preobrazbu. Istovremeno, suvremene je učenike sve teže približiti tradicionalnim klasičnim tekstovima i klasičnoj umjetnosti uopće. Kao fenomen popularne kulture, kao nešto sveprisutno i lako dostupno, u novije se vrijeme pojavljuje i umjetna inteligencija. Ona istovremeno postoji kao fenomen popularne kulture, ali i kao medij kojim se popularna kultura može producirati. Želja mi je bila u nastavi iskoristiti njezinu "primamljivost" suvremenim učenicima i pokazati im da alati umjetne inteligencije itekako mogu biti poticaj za stvaralaštvo, za nešto kreativno, novo, originalno. Interaktivnim bih izlaganjem pokazala učeničke radove nastale uporabom različitih AI generatora. Proučavajući tekstove popularne glazbe učenici su popularne stihove oblikovali u nove pjesničke tekstove, a zatim ih uporabom AI glazbenih generatora pretvarali u nova glazbena ostvarenja - na hrvatskom i engleskom jeziku ispitujući tako pojam popularnosti, glazbenih žanrova i kvalitete nastalih ostvarenja. Generatori glazbe uz pomoć generatora teksta bili su zahvalan medij i u aktivnosti stvaranja pjesama o književnom liku. Učenici su u generator teksta kao prompt ubacivali opis književnoga lika na temelju kojega se generirala pjesma. Nastao je zanimljiv i duhovit opus uglazbljenih pjesama o klasičnim lektirnim likovima (npr. Adrian Mole, Cobra iz Smogovaca, Kušanov Koko). Generatori teksta pokazali su se i kao poticaj učeničkom jezičnom stvaralaštvu. Dio je učenika imao zadatak pomoću izabranoga stiha pop pjesama hrvatskih izvođača stvarati priču (AI story generator). Tako dobivene priče razdijelili su na ulomke koji su poslužili kao kasnije nadahnuće originalnoj vlastitoj priči. Priče su preoblikovali i u AI oblikovane slikovnice. Fenomen clickbaita ili klikolovke istraživali su pomoću clickbait generatora. Ai tehnologija pomogla je preoblikovati stihove i u vizualno dopadljive grafite, a književne smo tekstove povezivali i s reklamnim svijetom oblikujući AI slogane i reklamne kampanje.