Vizualizacija književnosti uz Ideogram i D-ID
U vrijeme sveprisutne digitalizacije nemoguće je izbjeći koncept digitalnog učenja i poučavanja u odgojno – obrazovnom sustavu. Kako bismo učenike potaknuli na svrhovitu i učinkovitu primjenu digitalnih alata te omogućili potpuni razvoj njihovih znanja i vještina, ključno je implementirati digitalne alate u nastavni proces, ne samo unutar STEM područja, već i u sadržaje nastavnih predmeta koji nisu izravno povezani s tehnologijom – primjerice u nastavne sadržaje Hrvatskoga jezika. Interaktivno predavanje Vizualizacija književnosti kroz Ideogram i D-ID ukazuje na potencijalne izazove uporabe digitalnih alata u obrazovanju, ali i mogućnost ostvarenja balansa između tradicionalnih i modernih pristupa. Cilj je predavanja prikazati kako uporaba digitalne tehnologije, alata Ideogram i D-ID, u ne-tehnološkim predmetima poput Hrvatskoga jezika, zaista potiče učenike na kreativno izražavanje prilikom analize književnih djela. Dakle, navedeni digitalni alati povezuju književno djelo s vizualnim i digitalnim medijima te omogućuju stvaranje vizualnih prikaza tema, motiva i likova koje učenici bolje razumiju, a time i interpretiraju složene književne ideje. Istovremeno, učenici razvijaju kritičko mišljenje jer proces zahtijeva dubinsko razumijevanje teksta kako bi odabrali relevantne elemente za prikaz. Dakle, učenici su motivirani pročitati i analizirati zadano književno djelo kako bi mogli, kroz digitalne alate Ideogram i D-ID, iskazati svoja znanja, vještine i promišljanja. Zaključno, najvažnije je da nastavnik sam procijeni u kojoj mjeri i koje digitalne alate može i želi integrirati u nastavu svojega predmeta. Naravno, to ovisi o znanjima i sposobnostima učenika te temama koje se analiziraju. Najvažnije je napomenuti kako digitalni alati nisu sami po sebi cilj i svrha učenja i poučavanja, već saveznik koji učenicima, digitalnim urođenicima, stvara poznato okruženje u kojem mogu maksimalno unaprijediti i iskazati svoje kompetencije, znanja i vještine.