Univerzalni dizajn za učenje u Moodle-u s naglaskom na pristupačnost
Univerzalni dizajn za učenje (UDL) je pristup poučavanju koji nastoji prilagoditi potrebe i sposobnosti svih učenika te ukloniti nepotrebne prepreke u procesu učenja. To podrazumijeva razvijanje fleksibilnog okruženja za učenje u kojem se informacije predstavljaju na više načina (putem različito oblikovanih sadržaja), učenici sudjeluju u učenju na različite načine (putem različitih tipova aktivnosti) i imaju mogućnosti izbora pri vrednovanju svog znanja. UDL zagovara dostupne i uključive metode poučavanja koje odgovaraju potrebama i sposobnostima svih učenika. (Izvor: https://teaching.cornell.edu/teaching-resources/universal-design-learning) Kako bi sadržaji bili dostupni svim učenicima, trebaju biti izrađeni u skladu sa smjernicama pristupačnosti.
Na početku radionice polaznici će čuti što je to univerzalni dizajn za učenje i dobiti uvid u njegovu važnost i mogućnost primjene u nastavi. Nakon toga će sudjelovati u kratkom zadatku kako bi utvrdili svoje kompetencije iz područja pristupačnosti i njegove primjene u Moodle-u. Naposlijetku će polaznici dobiti informacije o tome kako je principe univerzalnog dizajna za učenje, s fokusom na pristupačnost, moguće primijeniti u Moodle-u te će kroz praktičan rad u Loomenu primijeniti neke od njih. Polaznici će izrađivati sadržaje u Loomenu te će imati priliku provjeriti jesu li oni usklađeni sa smjernicama pristupačnosti koristeći automatsku provjeru. Također će moći vidjeti demonstraciju novog dodatka za pristupačnost u Loomenu i primijeniti ga u svojem tečaju.
Radionica je namijenjena nastavnicima koji koriste Loomen ili neku drugu inačicu Moodle-a za izradu sadržaja i aktivnosti i za provođenje nastave, a žele promovirati inkluzivnost.
Osnove rada u Moodle-u. Poželjno je posjedovanje vlastitog tečaja u Loomenu, a ako ga polaznici nemaju bit će im osiguran na radionici.
Ivica Matotek
CARNET
Croatia
Ivica Matotek je rođen, živi i radi u Osijeku. Diplomirao je 1997. godine na Elektrotehničkom fakultetu u Osijeku i time stekao zvanje diplomirani inženjer elektrotehnike.
U Rektoratu sveučilišta J. J. Strosmayer-a je zaposlen od 01. srpnja 1998. do 30. lipnja 1999. na radnom mjestu sistem inženjera. A od 01. srpnja 1999. je zaposlen u CARNet-u kao koordinator regionalnog čvorišta Osijek.
E-learningom se bavi od 1999. godine kao administrator sustava za udaljeno učenje WebCT o čijem je radu održao niz radionica po cijeloj Hrvatskoj. Administrator je sustava za udaljeno učenje Moodle od 2008. godine te je i koautor tečaja Izrada online tečaja pomoću Moodle-a.
Gordana Jugo
CARNET
Croatia
Gordana Jugo voditeljica je Službe za obrazovne tehnologije u CARNET-u. Fokus njenog rada je u podršci obrazovateljima na svim obrazovnim razinama u primjeni digitalnih tehnologija u učenju i poučavanju. Odgovorna je za CARNET-ovu uslugu Loomen, nacionalnu platformu za učenje na daljinu koja se bazira na Moodle-u. Ima diplomu Master of Educational Technology s kanadskog sveučilišta University of British Columbia. Promovira i implementira pozitivne trendove u e-učenju kao što su otvoreni obrazovni sadržaji i sustavi otvorenog koda. U siječnju 2014. pokrenula je masovni otvoreni online tečaj za stručno usavršavanje obrazovatelja – Moodle MOOC, kao jedan od prvih tečajeva takve vrste u Hrvatskoj. Sudjelovala je u projektu e-Škole na razvoju sustava za digitalnu zrelost škola, razvoju digitalnih kompetencija ravnatelja i podršci obrazovateljima u njihovom obrazovnom radu i stručnom usavršavanju. Inicirala je ideju i vodila projekt AMORES, prvi europski projekt koji je koordinirao CARNET. Sudjelovala je i u drugim europskim obrazovnim projektima kao što su CRISS (Cloud-based digital learning infrastructure for the Certification of digital competences in primary and secondary schools) i ODS (Open Discovery Space). Bila je polaznik prve generacije CARNET-ove E-learning akademije na kojoj je niz godina radila kao mentor. Iako ne može zamisliti život bez digitalne tehnologije, smatra da ona treba biti u službi čovjeka. Cjeloživotna je učenica koja podržava inovativne pristupe učenju i poučavanju usmjerenom na učenika.
Mirela Carev
CARNET
Croatia
Mirela Carev djelatnica je CARNET-a od 2002 godine. Dugi niz godina radi kao voditeljica projekata u CARNET-ovom Odjelu za podršku obrazovanju, u Službi za obrazovne tehnologije, gdje koordinira i administrira aktivnosti vezane za jednu od najvećih CARNET-ovih usluga, sustav za učenje na daljinu Loomen. Koautorica je niza CARNET-ovih online tečajeva kao što su „Izrada online tečaja pomoću Moodle-a“, „Igre u Moodle-u“ i drugih. Koautorica je i prvog CARNET-ovog masovnog otvorenog online tečaja „CARNET Moodle MOOC“ na kojem je bila i jedan od mentora te masovnog otvorenog online tečaja „Moodle Dizajner“ koji se odvijao u sklopu pilot projekta e-Škole. U sklopu istog projekta sudjelovala je u aktivnostima vezanim za obrazovanje korisnika iz škola te razvoj njihovih digitalnih kompetencija. Bila je član CARNET-ovog tima za edukaciju nastavnog osoblja Tehničkog veleučililšta u Zagrebu te Short term expert iz područja e-učenja na projektu „Poboljšanje kvalitete sustava stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih radnika“ Agencije za odgoj i obrazovanje.
Marin Režić
CARNET
Croatia
Marin Režić je stekao zvanje magistra inženjera elektrotehnike na Elektrotehničkom fakultetu u Osijeku, gdje je magistrirao 2013. godine. Iste godine završio je i Program za pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičku izobrazbu na Filozofskom fakultetu u Osijeku. Od srpnja 2018. godine zaposlen je u CARNET-u kao suradnik u Sektoru za podršku obrazovanju, gdje aktivno sudjeluje u vođenju portala e-Laboratorij, razvoju sustava Moodle, stvaranju digitalnih obrazovnih sadržaja te unaprjeđenju korisničkog iskustva. Posebno ga zanimaju područja umjetne inteligencije, digitalnih alata i inovativnih tehnologija u obrazovanju, s posebnim naglaskom na njihovu primjenu u osnovnim i srednjim školama. Uz svoj rad u CARNET-u, Marin sudjeluje i u istraživanjima povezanima s utjecajem digitalnih tehnologija na ishode učenja te promiče inovativne pristupe obrazovanju kroz integraciju suvremenih tehnoloških rješenja.