Rezultati istraživanja eksperimentalne provedbe kurikuluma "Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene"
Integracija umjetne inteligencije u obrazovanje donosi brojne prednosti, ali istovremeno postavlja i niz pitanja koja zaslužuju pažnju i istraživanje. Ovo izlaganje posvećeno je predstavljanu rezultata istraživanja eksperimentalne primjene kurikuluma „Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene“ u osnovnim i srednjim školama. Istraživanje je provedeno sa svrhom utvrđivanja trenutnog stanja provedbe kurikuluma, kao odgovor na potrebe nastavnika i učenika kako bi im se pružila adekvatna podrška u provedbi kurikuluma. Uz nove kurikulume i sve veće mogućnosti integracije umjetne inteligencije u obrazovanje istraživanje u fokus stavlja važnost uloge učitelja i nastavnika u procesu učenja i poučavanja, metoda učenja i poučavanja novih kurikuluma te kompetencija učitelja i nastavnika koje su im potrebne za rad u okruženjima u kojima se umjetna inteligencija sve više koristi. U fokusu istraživanje su također i potrebe kako učenika tako i nastavnika u kontekstu učenja i poučavanja o umjetnoj inteligenciji i uz podršku umjetne inteligencije.
odgojno-obrazovni djelatnici osnovnih i srednjih škola, stručni suradnici, ravnatelji
Nema.
Jasminka Maravić
CARNET
Croatia
Jasminka Maravić je voditeljica Odjela za istraživanje digitalnih tehnologija u obrazovanju u CARNET-ovom Sektoru podrške obrazovanju. Završila je pedagogiju na Filozofskom fakultetu i sociologiju na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu, a trenutačno je doktorand poslijediplomskog studija „Društvo znanja i prijenos informacija“ na Sveučilištu u Zadru.
Tijekom dugogodišnjeg rada u CARNET-u sudjelovala je u osmišljavanju i provedbi niza projekata vezanih uz primjenu digitalnih tehnologija u obrazovanju, a neki od najznačajnijih su E-learning akademija, Portal za škole, Referalni centri za e-obrazovanje, e-Škole, e-Sveučilišta i BrAIn. Posljednjih godina intenzivno se bavi istraživanjima primjene digitalnih tehnologija u obrazovanju. Njeno iskustvo također čini mentoriranje E-learning akademije, smjer E-learning Tutoring, te pohađanje tečajeva „Online Tutoring“ i „New technologies of e-learning“, radionica „Instructional Design“, „Evaluation of e-learning courses“ i „Facilitation of Online Learning“, kao i sudjelovanje na brojnim domaćim i međunarodnim konferencijama u ulozi autora, panelista i sudionika.
Profesionalno i kroz poslijediplomski studij bavi se i zainteresirana je za područje otvorenog obrazovanja i otvorenih obrazovnih sadržaja.
Sanja Vakanjac Ivezić
CARNET
Croatia
Sanja Vakanjac Ivezić radi u Hrvatskoj akademskoj i istraživačkoj mreži – CARNET u Sektoru podrške obrazovanju. U CARNET-u se zapošljava 2021. godine i intenzivno je bila uključena u provedbu aktivnosti na području primjene digitalnih tehnologija u učenju i poučavanju vezanih za razvoj scenarija poučavanja i digitalnih obrazovnih sadržaja u okviru projekta e-Škole. Trenutno je u Službi za razvoj i implementaciju e-obrazovanja usmjerena na pružanje podrške u napretku obrazovanja kroz učinkovitu integraciju tehnologije, s posebnim naglaskom na pružanje podrške za nastavno
osoblje o primjeni obrazovnih tehnologija. Prethodno je, nakon završetka studija Engleskog i njemačkog jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu u Osijeku, 15 godina radila kao nastavnica Engleskog i Njemačkog jezika u školi stranih jezika te osnovnoj i srednjoj školi.