Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Neuron inovatori

Ovaj se rad temelji na hipotezi: Računalno razmišljanje i programiranje je zahtjevno i teško primjenjivo u ne-tehnološkim predmetima! No, približavanje i olakšavanje programiranja učenicima u ne-tehnološkim predmetima moguće je postići uporabom Makeblock Neuron Creative Lab kompleta. Komplet sadrži elektroničke građevne blokove koji se brzo i jednostavno spajaju magnetima te su zbog toga trajni. Blokovi se programiraju bez programskog jezika jer redoslijed spajanja označuje i redoslijed izvođenja programa obzirom da se blokovi aktiviraju s lijeva na desno. Neuron podržava umjetnu inteligenciju, Internet stvari, duboko učenje i druge složene funkcije kako bi učenici mogli naučiti najsuvremeniju tehnologiju dok grade i igraju se sa svojim blokovima. Na taj se način učenicima daje mogućnost oživljavanja njihovih ideja i izradu mnogobrojnih različitih kreativnih projekata uz dodatnu mogućnost programiranja projekata pomoću dvije vrste vizualnog programiranja: Neuron App koji koristi tzv. flow-based programiranje i mBlock koji koristi blokovsko programiranje. Učiteljima takav način poučavanja omogućuje integraciju praktičnog učenja i programiranja sa sadržajima svih nastavnih predmeta. Na konferenciji će biti prikazano kako je Neuron komplet korišten u nastavi nekoliko predmeta te će kroz konkretne primjere uporabe biti će prezentirane prednosti i nedostatci izvedbe takve nastave. Svaki od prikazanih primjera biti će popraćen videozapisom koji prikazuje što su učenici inovirali, ali i uporabu kreiranih učeničkih uradaka. Prikazani primjeri koriste se za usvajanje ili procjenu znanja bilo kojeg predmeta, za mjerenje psiho-fizičkog stanja učenika ili kao pomoć osobama s oštećenjem vida. Stoga je Neuron ključ inkluzije svih učenika. Na kraju će biti prikazani rezultati kratke ankete provedene među učenicima o njihovom zadovoljstvu takvim načinom učenja programiranja. Uočeno je kako je ova tehnologija pozitivno utjecala na socio-emocionalni razvoj učenika što je vidljivo tijekom rada, a kasnije i iz analize provedene ankete.

Ovo interaktivno izlaganje je namijenjeno svim zainteresiranim odgojno-obrazovnim djelatnicima koji se vole uhvatiti u koštac s novim i inovativnim pristupima poučavanju te žele oplemeniti svoj rad i nastavu stvaranjem kreativnih radova primjenjivih u svim područjima bez obzira na to posjeduju li ili ne vještine programiranja.

Nije potrebno nikakvo predznanje.

Jasminka Belščak
Osnovna škola Petrijanec
Croatia

Jasminka Belščak, mag.inf. , izvrsna savjetnica, učiteljica je informatike već 25 godina, zaposlena u OŠ Petrijanec. Predavač je u ETSN-ETC-CII Varaždinske županije. Sudjeluje na školskim, županijskim i državnim natjecanjima iz informatike, član je Županijskog povjerenstva informatičkog natjecanja, administrator je resursa i e-Dnevnika kao i starog i novog školskog web-a. Pokretač je i koordinator nekoliko projekata na razini EU. Aktivno provodi BrAIn projekt u nastavi. Na Fakultetu organizacije i informatike Varaždin Sveučilišta u Zagrebu je stekla zvanje magistre informatike, a na Centru za društvene znanosti Sveučilišta Radboud, Nijmegen, Nizozemska je završila poslijediplomski specijalistički znanstveni program iz područja edukacije darovitih RITHA (Radboud International Training on High Ability) stupanj RITHA/ECHA Specialist for Gifted Education. Entuzijastica je i strastvena istraživačica inovativnih alata i sadržaja povezanih s IKT-om i edukacijom, a svoja otkrića rado dijeli na ŽSV, seminarima i savjetovanjima državne i međunarodne razine te raznim stručnim i znanstvenim člancima.

Valentina Hosnjak
Osnovna škola Petrijanec
Croatia

Pohađala je Osnovnu školu Cestica. Nakon toga upisuje Prvu gimnaziju Varaždin (opći smjer), koju završava 2013.godine. Završenom gimnazijom i položenim ispitima državne mature upisuje Učiteljski fakultet – odsjek u Čakovcu, smjer učiteljski, modul informatika. U ljeto 2018. brani rad iz području informatike (Informacijska pismenost učitelja osnovnih škola) te se iste godine zapošljava kao učiteljica u produženom boravku u Osnovnoj školi Petrijanec. U jesen 2020. u istoj školi počinje raditi kao učiteljica informatike. Koristeći se kreativnim laboratorijskim setom Neuron, mentorica je učenicima u sklopu projekta Generacije Now kao i učenicima u projektu i na natjecanjima Croatian Makers lige. Na radnom mjestu obavlja i poslove podrške uporabe informacijske i komunikacijske tehnologije. Aktivno, u govoru i pismu, koristi engleski jezik te se služi osnovnim znakovnim jezikom. Redovito implementira inovativne metode i nove alate u nastavu. U postupku je napredovanja u zvanje mentora.