Mišljenja ravnatelja i stručnih suradnika u školama o uvođenju tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovni sustav – preliminarni rezultati istraživanja
Cilj je prikazati mišljenja ravnatelja i stručnih suradnika o primjeni tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u sustavu osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja na temelju kvalitativnog dijela predistraživanja provedenog u školama u okviru projekta BrAIn. Provedeni su intervjui s ravnateljima i stručnim suradnicima u 20 osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Za potrebe predistraživanja osmišljena su pitanja o poznavanju tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji, prednostima i nedostatcima uvođenja tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u sustav obrazovanja te korištenju istih u obrazovanju djece i mladih. Provedena je tematska analiza odgovora prikupljenih intervjuima. Preliminarni rezultati pokazuju kakav su mišljenja ravnatelja i stručnih suradnika o primjeni tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovni sustav. Analizom su identificirane prednosti i nedostatci uvođenja tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u sustav obrazovanja iz perspektive sudionika istraživanja. Na temelju dobivenih rezultata istraživanja prikazat će se i raspraviti o preporukama za integraciju novih tehnologija u obrazovni sustav. Radom se otvora prostor za interdisciplinarnu raspravu o implikacijama, koristima i izazovima implementacije tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u sustav obrazovanju djece i mladih.
Aktivnost je namjenjena stručnjacima iz obrazovnog sektora, uključujući ravnatelje, stručne suradnike, učitelje i nastavnike, kao i istraživače, donositelje odluka, kreatore digitalnih alata te sve zainteresirane za primjenu umjetne inteligencije u obrazovanju. Očekivani polaznici su osobe koje žele bolje razumjeti potencijal AI tehnologija u obrazovnom sustavu, raspraviti o izazovima njihove implementacije i pridonijeti razvoju suvremenih pedagoških praksi.
Za sudjelovanje nisu neophodna specifična tehnička znanja o umjetnoj inteligenciji, ali je korisno imati osnovno razumijevanje obrazovnog sustava i izazova s kojima se on suočava. Bitna su iskustva ili interes za primjenu tehnologije u obrazovanju, kao i otvorenost za raspravu o inovacijama i interdisciplinarnim pristupima.