Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Umjetna inteligencija i inkluzija učenika

BoF istražuje stavove učitelja o tome kako UI može utjecati na inkluziju učenika. Ključne točke diskusije su: personalizacija učenja (UI omogućava prilagodbu obrazovnih sadržaja individualnim potrebama učenika, što može poboljšati njihovo učenje i angažman.), pristupačnost (UI može pomoći učenicima s posebnim potrebama, npr. kroz tekstualne opise za slijepe učenike ili automatske titlove za gluhe učenike), podrška učiteljima (UI može preuzeti rutinske zadatke, omogućujući učiteljima da se više posvete individualnom radu s učenicima.), digitalni jaz (Nejednak pristup tehnologiji može produbiti razlike među učenicima.), pristranost algoritama (UI sustavi mogu biti pristrani ako su trenirani na pristranim podacima, što može dovesti do nejednakog tretmana učenika.), sigurnost podataka (Postoji rizik od zloupotrebe osobnih podataka učenika, što može ugroziti njihovu privatnost.) Nakon rasprave će se predstaviti zaključci i prijedlozi s posebnim naglaskom na potrebu za pažljivom implementacijom UI tehnologija za inkluziju zbog osiguranja jednakog pristupa tehnologiji svima i zbog zaštite privatnosti učenika. Voditeljice diskusije će biti autorice ovog BoF, autorice mnogih stručnih članaka, predavačice i voditeljice radionica na županijskoj, državnoj i međunarodnoj razini. Jasminka Belščak, mag. inf., izvrsna savjetnica, višestruko nagrađivana učiteljica i RITHA/ECHA specijalist za rad s darovitima. Valentina Hosnjak, mag. prim. educ. je trenutno u postupku napredovanja u zvanje mentora, a u svojim je inkluzivnim razredima imala priliku koristiti znanje znakovnog jezika. Obje predaju Informatiku u inkluzivnim razredima (djeca s raznim teškoćama, daroviti, inojezičari iz raznih govornih područja - ne poznaju hrvatski jezik). Zbog kontinuiranog usavršavanja nastave kroz redovito implementiranje brojnih UI alata te inovativnog pristupa autorice uspješno provode inkluzivnu nastavu. Njihova iskustva, stečena znanja i prepoznata stručnost biti će nit vodilja u poticanju publike u uključivanju u poticajnu konstruktivnu diskusiju. Autorice su unaprijed pripremile primjere uporabe umjetne inteligencije u obrazovanju i pitanja vezana uz inkluziju koje uporaba UI omogućava te će se na taj način publika s lakoćom aktivno uključiti u diskusiju.

Ovaj BoF namijenjen je širokom spektru sudionika koji su zainteresirani za primjenu umjetne inteligencije u inkluzivnom obrazovanju. To mogu biti: • Edukatori i učitelji: Oni koji žele saznati kako UI može poboljšati njihove metode poučavanja i podržati učenike s različitim potrebama. • Školski administratori i donositelji odluka: Osobe odgovorne za implementaciju novih tehnologija u školama i obrazovnim institucijama. • Istraživači i akademici: Stručnjaci koji se bave istraživanjem UI tehnologija i njihovom primjenom u obrazovanju. • Tehnološki stručnjaci i programeri: Oni koji razvijaju UI alate i rješenja za obrazovni sektor. • Roditelji i skrbnici: Osobe koje žele razumjeti kako UI može pomoći njihovoj djeci u obrazovanju. • Studenti i učenici: Oni koji su zainteresirani za učenje o najnovijim tehnologijama i njihovom utjecaju na obrazovanje. Ova raznolika publika omogućuje bogatu razmjenu ideja i iskustava, što doprinosi sveobuhvatnom razumijevanju potencijala i izazova UI u inkluzivnom obrazovanju. Stoga su na ovaj BoF dobrodošli svi sudionici zainteresirani za implementaciju UI s ciljem povećanja inkluzije svih učenika.

Nije potrebno nikakvo predznanje.

Jasminka Belščak
Osnovna škola Petrijanec
Croatia

Jasminka Belščak, mag.inf. , izvrsna savjetnica, učiteljica je informatike već 25 godina, zaposlena u OŠ Petrijanec. Predavač je u ETSN-ETC-CII Varaždinske županije. Sudjeluje na školskim, županijskim i državnim natjecanjima iz informatike, član je Županijskog povjerenstva informatičkog natjecanja, administrator je resursa i e-Dnevnika kao i starog i novog školskog web-a. Pokretač je i koordinator nekoliko projekata na razini EU. Aktivno provodi BrAIn projekt u nastavi. Na Fakultetu organizacije i informatike Varaždin Sveučilišta u Zagrebu je stekla zvanje magistre informatike, a na Centru za društvene znanosti Sveučilišta Radboud, Nijmegen, Nizozemska je završila poslijediplomski specijalistički znanstveni program iz područja edukacije darovitih RITHA (Radboud International Training on High Ability) stupanj RITHA/ECHA Specialist for Gifted Education. Entuzijastica je i strastvena istraživačica inovativnih alata i sadržaja povezanih s IKT-om i edukacijom, a svoja otkrića rado dijeli na ŽSV, seminarima i savjetovanjima državne i međunarodne razine te raznim stručnim i znanstvenim člancima.

Valentina Hosnjak
Osnovna škola Petrijanec
Croatia

Pohađala je Osnovnu školu Cestica. Nakon toga upisuje Prvu gimnaziju Varaždin (opći smjer), koju završava 2013.godine. Završenom gimnazijom i položenim ispitima državne mature upisuje Učiteljski fakultet – odsjek u Čakovcu, smjer učiteljski, modul informatika. U ljeto 2018. brani rad iz području informatike (Informacijska pismenost učitelja osnovnih škola) te se iste godine zapošljava kao učiteljica u produženom boravku u Osnovnoj školi Petrijanec. U jesen 2020. u istoj školi počinje raditi kao učiteljica informatike. Koristeći se kreativnim laboratorijskim setom Neuron, mentorica je učenicima u sklopu projekta Generacije Now kao i učenicima u projektu i na natjecanjima Croatian Makers lige. Na radnom mjestu obavlja i poslove podrške uporabe informacijske i komunikacijske tehnologije. Aktivno, u govoru i pismu, koristi engleski jezik te se služi osnovnim znakovnim jezikom. Redovito implementira inovativne metode i nove alate u nastavu. U postupku je napredovanja u zvanje mentora.