Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Od QR klasike do kreativnih zadataka

QR kodovi već su dobro poznat alat u učionicama, omogućujući učiteljima i učenicima pristup dodatnim sadržajima poput videozapisa, web stranica i interaktivnih materijala. No, kako ih učiniti još zanimljivijima i relevantnijima za današnju nastavu?

Nepotpuni QR kodovi predstavljaju inovativan pristup koji potiče učenike na aktivno sudjelovanje. Umjesto pasivnog skeniranja, učenici sami dovršavaju kodove kako bi otkrili skrivene odgovore ili pristupili određenim sadržajima. Proces uključuje generiranje QR koda, uklanjanje dijelova i dodavanje interaktivnih elemenata u obliku zadataka koje učenici trebaju riješiti. Nakon popunjavanja praznina, učenici skeniraju kodove kako bi provjerili rješenja ili pristupili sadržaju.

Ovaj koncept nije ograničen na nastavu matematike – može se prilagoditi i za druge predmete, poput jezika, povijesti ili prirodoslovlja, pružajući učiteljima svestran alat za razne obrazovne kontekste. Dodatno, generiranje i prilagodba QR kodova vrlo je jednostavna i dostupna putem besplatnih online alata, čineći ovu metodu praktičnom i pristupačnom za svakog učitelja.

Tijekom izlaganja demonstrirat ćemo primjere kvizova, međuškolskih projekata i igre "Escape room" koji su uspješno koristili nepotpune kodove. Posebnu pažnju posvetit ćemo osnaživanju digitalne pismenosti učenika, što je ključna kompetencija za 21. stoljeće. Učenici kroz ovu metodu ne samo da usvajaju nastavne sadržaje već i razvijaju vještine rada s tehnologijom, kritičkog razmišljanja i timskog rada.

QR kodovi i dalje imaju veliki potencijal za modernizaciju nastave. Kroz kreativne ideje poput nepotpunih kodova, mogu postati moćan alat za poticanje interaktivnosti, suradnje i angažmana u učionicama.

Ciljana grupa za ovu metodu su učitelji osnovnih i srednjih škola svih predmeta koji žele obogatiti svoju nastavu inovativnim i interaktivnim pristupima. Posebno je relevantna za nastavnike koji traže jednostavne, ali učinkovite načine primjene tehnologije u obrazovanju, neovisno o tehničkoj stručnosti.

Nisu potrebna nikakva prethodna znanja polaznika.

Dražena Potočki
Osnovna škola Novska
Croatia

Profesorica matematike i fizike  Dražena Potočki  radi kao učiteljica matematike  u Osnovnoj školi Novska u Novskoj. Promovirana je u zvanje savjetnice, i voditeljica je Županijskog stručnog vijeća za matematiku Sisačko-moslavačke županije. Aktivna je sudionica u eTwinning projektima, kao i u nizu školskih projekata. Područje profesionalnog razvoja se bazira na upotrebi digitalne tehnologije u nastavi i na promicanju njenih pozitivnih utjecaja. U svrhu popularizacije matematike i matematičkog načina razmišljanja organizator je matematičkih natjecanja i događanja na razini škole. Genially i BookWidgets ambasadorica, te MIEE expert. Svoje znanje i iskustvo rado dijeli s kolegicama i kolegama u zbornici te na različitim stručnim usavršavanjima.

Antonela Matajić
Osnovna škola Rajić
Croatia

Antonela Matajić, učiteljica razredne nastave s pojačanim programom iz nastavnog predmeta Matematika radi kao učiteljica matematike u Osnovnoj školi Rajić. Promovirana je u zvanje učitelj savjetnik.  Redovito se usavršava na nacionalnim i međunarodnim seminarima, tečajevima i platformama. Održava predavanja, radionice i webinare na školskoj, županijskoj, državnoj i međunarodnoj razini. U svrhu popularizacije matematike i matematičkog načina razmišljanja organizator je matematičkih natjecanja i događanja na razini škole. Sudjeluje u matematičkim projektima i događanjima. Bookwidgets ambasadorica, članica radne skupine za izradu videolekcija iz Matematike. Dugogodišnji je član i predsjednica Društva naša djeca „Osmijeh“ Rajić gdje je organizirala robotičke radionice, čitaonice, informatičke radionice, kvizove znanja i druga događanja za djecu.