Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Pedagoški izazovi i personalizirano učenje: obrazovanje novih generacija

Ovaj rad bavi se istraživanjem kako umjetna inteligencija (AI) može unaprijediti obrazovanje, s naglaskom na personalizirano učenje i korištenje interaktivnih alata (PhET simulacija i ChatGPT). Kroz prezentaciju bit će prikazani konkretni primjeri iz prakse, uključujući lekciju iz fizike na temu Hookeovog zakona, gdje se spajaju mogućnosti interaktivnih simulacija i AI alata poput ChatGPT-a kako bi nastava bila učinkovitija. U današnjem obrazovnom kontekstu, digitalna pedagogija postaje ključna za unapređenje nastave i osposobljavanje učenika za 21. stoljeće. Digitalna pedagogija podrazumijeva upotrebu tehnologije za oblikovanje nastavnih praksi koje su prilagodljive, interaktivne i uključive. Integracija digitalnih alata i tehnologija omogućava učiteljima da kreiraju personalizirana obrazovna iskustva, koja ne samo da odgovaraju potrebama učenika, već ih i potiču na kritičko razmišljanje, kreativnost i samostalno učenje. Učenje postaje dinamičnije i angažiranije, što je ključno za razvoj kompetencija koje su potrebne u modernom društvu. Uz praktične primjere, rad predstavlja rezultate istraživanja provedenog u Opatiji u sklopu provedbe kurikuluma pod nazivom "Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene" (projekt "BrAIn"), koje se bavilo navikama i stavovima učenika prema uporabi umjetne inteligencije. Rezultati pokazuju da učenici često koriste digitalne tehnologije za školske zadatke, ali im nedostaje dublje razumijevanje i kritičko promišljanje o tim alatima. Ovo istraživanje služi kao osnova za raspravu o ključnim obrazovnim izazovima i prilagodbi nastavnih praksi.

Aktivnost je namijenjena nastavnicima i učiteljima koji žele unaprijediti svoje obrazovne vještine i metodologiju rada. Očekivani polaznici su pedagoški radnici koji se bave obrazovanjem, poučavanjem i vođenjem učenika kroz različite obrazovne procese, te žele steći nove tehnike i pristupe za učinkovitije poučavanje.

Nisu potrebna predznanja.

Ivana Černeha
Gimnazija Eugena Kumičića Opatija
Croatia

dr.sc. Ivana Černeha nastavnica je filozofije, logike i etike u Gimnaziji Eugena Kumičića Opatija. Voditeljica je projekta "Filozofski laboratorij" namijenjenog ostvarenju općih ciljeva odgoja i obrazovanja i promicanju proaktivnog, kreativnog te kritičkog filozofskog mišljenja. 2024. godine prima nagradu Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih za najuspješnije odgojno-obrazovne djelatnike. Voditeljica je Međužupanijskog stručnog vijeća za predmetno područje filozofije, logike i etike za Primorsko-goransku i Ličko-senjsku županiju pri Agenciji za odgoj i obrazovanje. Edukantica je psihoterapije pod supervizijom u Školi kibernetike i sistemske terapije u Rijeci.

Sintija Tropper Trinajstić
Gimnazija Eugena Kumičića Opatija
Croatia

Sintija Tropper Trinajstić nastavnica je matematike i fizike zaposlena u Gimnaziji Eugena Kumičića Opatija. Diplomirala je 2005. godine na Filozofskom fakultetu u Rijeci te stekla zvanje profesorice matematike i fizike. Sintija je bila koordinatorica međunarodnog Erasmus+ projekta „Open your technological skills – Open it!“ za Gimnaziju Eugena Kumičića Opatija (2018. – 2021.). Sudjelovala je u projektu „znam-neznam“ udruge UPRIS iz Šibenika kao autorica pitanja iz fizike za 3. i 4. razrede gimnazija. Vodila je školski projekt „Žene u znanosti“, projekt „Škola budućnosti“ na razini Škole, projekte povodom obilježavanja Svjetskog tjedna svemira, a u ovoj školskoj godini jedna je od nositeljica školskog projekta „Daj mi zraka“. Voditeljica je Županijskog stručnog vijeća nastavnika Fizike Primorsko-goranske i Ličko-senjske županije. Članica je Županijske prosudbene komisije za natjecanja iz matematike i fizike. Redovito se stručno usavršava. Educirana je za uporabu raznih digitalnih alata. Iskustveno učenje istraživački usmjerenom nastavom ponekad provodi i na nastavi matematike za što je osposobljena kroz program cjeloživotnog obrazovanja „EnLeMaH“.