Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Tehnologija bez barijera: razbijanje stereotipa kroz kodiranje i inkluziju

Ovo izlaganje usmjereno je na korištenje tehnologije kao alata za inkluzivno obrazovanje, s naglaskom na poticanje djevojčica da se bave programiranjem. Istraživanja pokazuju kako su djevojčice i dalje znatno manje zastupljene u tehnološkim područjima, pri čemu žene čine samo 20% tehnološke radne snage u Europi. Platforma poput imagiLabs, sa svojim alatima poput imagiCharm, razvijena je upravo s ciljem smanjenja ovog jaza, pružajući inspiraciju i prilike djevojčicama za razvoj njihovih vještina u kodiranju. Kroz interaktivno izlaganje polaznici će se upoznati s primjerima dobre prakse korištenja imagiLabs platforme u obrazovanju. Demonstrirat ćemo kako se kroz zabavne i kreativne projekte mogu razviti osnovne vještine programiranja u Pythonu, poput korištenja RGB modela boja, LED dioda, petlji i funkcija, uz istovremeno poticanje kreativnosti, samopouzdanja i osjećaja zajedništva. Cilj izlaganja je pokazati kako razbijanje stereotipa o programiranju te stvaranje inkluzivnih i pristupačnih okruženja može privući djevojčice i druge manje zastupljene skupine u tehnologiji. Također ćemo prezentirati kako se alati poput imagiCharm-a mogu koristiti za osmišljavanje edukativnih aktivnosti koje potiču ne samo kodiranje već i socijalnu inkluziju i suradnju. Na izlaganju ćemo predstaviti rezultate naše prakse, kao i konkretne primjere projekata koji su pokazali pozitivan utjecaj na učenike, posebno djevojčice. Polaznici će dobiti praktične ideje koje mogu primijeniti u svojoj nastavi, promičući ravnopravnost i inkluzivnost u obrazovanju. Izlaganje ima za cilj osnažiti učitelje i inspirirati ih da koriste tehnologiju kao sredstvo za postizanje društvene promjene i ravnoteže u digitalnom dobu.

Ciljana skupina našeg izlaganja su učitelji osnovnih škola, posebice učitelji informatike i STEM mentori, kao i svi obrazovni djelatnici zainteresirani za implementaciju tehnologije u nastavu. Izlaganje je namijenjeno profesionalcima koji žele unaprijediti obrazovni proces kroz integraciju kodiranja i digitalnih alata te promicati inkluziju i ravnopravnost u pristupu tehnologiji.

Za sudjelovanje u izlaganju nije potrebno nikakvo prethodno predznanje o programiranju. Naše izlaganje osmišljeno je tako da bude razumljivo i pristupačno svima, bez obzira na razinu tehnološke stručnosti. Dovoljna je samo otvorenost prema novim idejama i želja za učenjem o mogućnostima tehnologije u obrazovanju.

Daniela Orlović
OŠ Mahično
Croatia

Daniela Orlović, rođena 7. veljače 1970. u Karlovcu. Diplomirala je 1994. na Kineziološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i stekla zvanje magistre kineziologije s usmjerenjem informatika. Trenutno radi na dvije škole kao učiteljica Informatike: Osnovna škola Mahično i Osnovna škola Draganići. Uključila je škole u projekt Croatian Makers Lige, završila početnu edukaciju i dodatne online edukacije mentora uključenih u projekt Croatian Makers Lige, te s učenicima aktivno sudjeluje u natjecanjima. Završila je početnu i naprednu edukaciju za mentore projekta BBC micro:bit STEM revolucije i ProMikro, te na satovima informatike svakodnevno koristi micro:bitove. Sudjelovala je kao predavač na projektu ICT Edu koji je pokrenuo CARNet te održala radionice za učitelje Karlovačke županije Modul 1 i Modul 2. Kao vanjska suradnica izdavačke kuće Alfa d.d. radi na izradi digitalnih sadržaja za udžbenike Informatike za 1. do 8. razred osnovne škole i 1. - 4. razred srednje škole. Koautorica je udžbenika Informacijske i digitalne tehnologije za 5. i 6. razred osnovne škole. Svojim iskustvom i stručnošću u području informatike i obrazovanja, Daniela Orlović značajno doprinosi razvoju digitalnih vještina u hrvatskim školama, potičući kreativnost, inovativnost i aktivno učenje među svojim učenicima

Valentina Blašković
Prva osnovna škola Ogulin
Croatia

Valentina Blašković, mag.prim.educ., učitelj mentor jedna je od istaknutih figura na području informatike i tehničke kulture u Hrvatskoj, a trenutno radi kao učiteljica Informatike u Prvoj osnovnoj školi Ogulin. Kao potpredsjednica Društva pedagoga tehničke kulture Ogulin, Valentina vodi radionice robotike, potičući najmlađe na kreativno razmišljanje i usvajanje STEM vještina. Aktivno je sudjelovala u EU projektu „STEM bajka", čime je dodatno promovira znanost i tehnologiju među djecom i mladima. Njezina predanost obrazovanju prepoznata je i na nacionalnoj razini. Višestruko je nagrađivana od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja – u prosincu 2018. godine osvojila je nagradu za jedan od najboljih digitalnih obrazovnih sadržaja, dok je šest godina zaredom dobila priznanje za najuspješnijeg odgojno-obrazovnog djelatnika. Valentina je sudjelovala u izradi inovativnih metodičkih preporuka za kurikulume osnovnih i srednjih škola te snimala edukativne video lekcije za projekte "Škola za život" i "i-nastava". Njezina strast prema robotici donijela joj je 2020. godine prestižnu Godišnju nagradu Hrvatskog robotičkog saveza za izuzetan doprinos razvoju i unapređenju edukacije u robotici. Iste godine, nagrađena je i Godišnjom nagradom Hrvatske zajednice tehničke kulture za popularizaciju tehničke kulture među djecom i mladima, a ambicija i izvrsnost potvrđene su 2021. ulaskom u prestižnu zajednicu inovativnih nastavnika MIE stručnjaka na globalnoj razini, čiji član je još uvijek. Kulminacija njezinih dosadašnjih postignuća bila je 2022. godine, kada joj je dodijeljena Državna nagrada za tehničku kulturu – Faust Vrančić, čime je još jednom potvrdila svoju vodeću ulogu u području obrazovanja i tehnologije u Hrvatskoj.