Odabir najboljeg GenAI alata za izradu prezentacija
Umjetna inteligencija snažno utječe na obrazovanje i na percepciju svijeta, a brojni alati generativne umjetne inteligencije (GenAI) stvarajući vlastiti sadržaj mijenjaju način na koji učimo i podučavamo. Jedan takav primjer je mogućnost izrade prezentacije koje nastavnici koriste kako bi učenicima nastavni sadržaj učinili pristupačnijim i jasnijim. Međutim, izrada prezentacija zahtijeva dodatni trud i vrijeme, kao i vještine sažimanja ključnih pojmova i njihovog rasporeda na logičan i vizualno privlačan način, stoga primjena novog automatiziranog pristupa u izradi prezentacija svakako doprinosi da se nastavnici mogu više usredotočiti na prezentiranje sadržaja, a ne na dizajn i interaktivne elemente prezentacije. No, kako na tržištu postoji velik broj GenAI prezentacijskih alata postavlja se pitanje kako odabrati onaj najbolji.
Sudionicima ovog BoF-a u tome će pomoći voditelji diskusije, nagrađivani učitelji informatike, izvrsni savjetnici, koji redovito istražuju i primjenjuju mogućnosti novih tehnoloških dostignuća za unaprjeđenje nastavnog procesa.
Prikazat će usporedbu i analizu nekoliko popularnih online alata s besplatnim planovima upotrebe, uz naglasak na prepoznate značajke kao što su: inovativno korisničko sučelje, uključivanje multimedijskih elemenata, prilagodljivost dizajna, suradnja u stvarnom vremenu, poboljšanja uz AI, integracija s npr. Microsoft PowerPointom te pružanje korisničke podrške unutar programa. Komentirat će i uočena ograničenja kao što su broj prezentacija, izvoz u različitim formatima, kreiranje prezentacija iz dokumenata, detaljnosti kreiranja i dostupnost analitike uz osvrt na kvalitetu i opširnost generiranog sadržaja u kontekstu suvremenih potreba za prezentiranjem.
Stručnost voditelja, potkrijepljena osobnim iskustvom primjene ovih alata, uz postavljanje pitanja, potaknut će polaznike da u sklopu zajedničke diskusije iznesu mišljenja o njihovoj upotrebi, kao i dijeljenje vlastitih primjere iz prakse.
Svi polaznici koji u svom radu koriste prezentacije.
Osnovno znanje o prezentacijama, kao i upotrebi PowerPoint alata.
Tamara Ređep
I. osnovna škola Varaždin
Croatia
Tamara Ređep na Fakultetu organizacije i informatike Varaždin je diplomirala te završila poslijediplomski znanstveni studij i stekla akademski stupanj magistra znanosti. Od 2001. godine radi kao učiteljica informatike u I. osnovnoj školi Varaždin, a u zvanje učitelj izvrsni savjetnik napredovala je 2022. godine. Primila je 6 uzastopnih nagradu za jednog od 500 najboljih odgojno-obrazovnih djelatnika u Republici Hrvatskoj, a također je dobitnica je godišnje „Nagrade Ivan Filipović“ za značajna ostvarenja u odgojno-obrazovnoj djelatnosti za 2022. godinu. Autorica je većeg broja digitalnih obrazovnih materijala, a primjere iz prakse kao i rezultate istraživanja predstavlja na stručnim i znanstvenim skupovima, pa je tako 2019. godine rad „Realizacija m-učenja primjenom BYOD modela u osnovnoj školi“ proglašen jednim od 2 najbolja rada CARNET-ove konferencije - „Na granici mogućega“.
Tomislav Leček
III. osnovna škola Varaždin
Croatia
Tomislav Leček završio je 2000. godine studij na Fakultetu organizacije i informatike, smjer Informacijski sustavi. Od 2001. godine radi u III. osnovnoj školi Varaždin, gdje je tijekom svoje karijere stekao status učitelja izvrsnog savjetnika 2024. godine. Također je dobitnik nagrade za jednog od 500 najboljih odgojno-obrazovnih djelatnika.
Rad „Realizacija m-učenja primjenom BYOD modela u osnovnoj školi“, u kojem je bio dio tima, proglašen je najboljim radom na CARNET-ovoj konferenciji „Na granici mogućega“ 2019. godine. Kao autor brojnih nastavnih materijala i skripti koji se koriste u nastavi, Tomislav aktivno doprinosi unaprjeđenju obrazovnog procesa.
Posebno je angažiran u radu Centra izvrsnosti informatike i robotike Varaždinske županije te sudjeluje u projektima poput Generacija NOW, Croatian Makers lige i STEMwave Škola budućnosti. Ovi projekti omogućuju mu da potiče kreativnost i savjesnost kod mladih u korištenju tehnologije i umjetne inteligencije. Njegova uključenost u projekt BrAIN, koji promiče svjesnost u uporabi umjetne inteligencije, odražava njegovu predanost ovom području.
Ponosan na svoj dugogodišnji rad u obrazovanju, Tomislav Leček s entuzijazmom dočekuje nove izazove i projekte koji doprinose razvoju informatičkog obrazovanja i potiču inovacije u nastavi.