Uvod u AR, VR, 3D ispis i modeliranje za edukatore
Jeste li znali da se 3d ispis masovno koristi u različitim industrijskim procesima, u medicini, u tehnologijama vezanim uz
istraživanje svemira? Znate li kako već postoje 3d printeri koji ispisuju-čokoladu?
U sklopu projekta eSkole- Razvoj sustava digitalno zrelih škola, CARNet je na adrese brojnih škola isporučio i 3d printere. Škole su
ih naručile, međutim, brojni printeri nisu u funkciji-učitelji se pribojavaju ih koristiti, iz različitih razloga. Uglavnom se tu radi
o nepoznavanju rada 3d printera, o nepoznavanju tehničkih aspekata korištenja, o nedostatku ideja kako 3d ispis i 3d modeliranje
uklopiti u postojeće školske kurikulume. Osjeća se potreba za radionicama, za učitelje, koje će riješiti ovaj problem.
Sudionici ove radionice će naučiti osnove 3D modeliranja i 3d ispisa, uključujući upotrebu alata poput TinkerCAD i SketchUp.
Također će steći razumijevanje procesa vezanih uz 3D ispis, uključujući vrste printera, materijale i tehničke aspekte početka
rada s 3d printerom. Steći će praktične vještine izrade jednostavnih 3D modela, planiranja nastave s 3D modeliranjem i ispisom
te izvođenja tehničkih zadataka poput postavljanja printera i održavanja. Sudionici će dobiti primjere projekata za nastavu,
odnosno za različite nastavne predmete, te poveznice s resursima za daljnje učenje.
Osim znanja o 3d modeliranju i 3d ispisu, sudionici će naučiti kako svoje 3d modele, koje su kreirali na radionici, pripremiti i uplodati za pregledavanje u svijetu proširene ili virtualne stvarnosti.
Sudionici će naučiti i kako se služiti alatima AI kako bi bili brži učinkovitiji prilikom modeliranja i ispisa.
Radionica potiče razmjenu budućih iskustava i uspostavljanje zajednice praktičara.
Učitelji i nastavnici različitih predmeta, edukatori
Nisu potrebna posbna prethodna predznanja
Bosiljko Đerek
Osnovna škola Središće
Croatia
Bosiljko Đerek je učitelj savjetnik matematike i
fizike. Rođen je 10.08.1976 u Zenici, a profesorom matematike i
fizike postao je završivši Pedagoški fakultet u Mostaru. Uz
uobičajene poslove svakog učitelja matematike, bavi se projektno
orijentiranom nastavom. Sudjelovao je u nizu različitih međunarodnih
projekata: InGenious, GoLab, NextLab, Arete, različiti eTwining i
Erasmus+ projekti. Kao ambasador zajednice Scientix-a u RH, održao je
niz predavanja i radionica na različitim državnim i međunarodnim
skupovima. Cilj njegovog rada je predstaviti inovativne načine
korištenja novih tehnologija u obrazovanju, kako započeti s
projektno orijentiranom nastavom, odnosno kako kroz različite
projekte osuvremeniti svoju nastavu. Smatra kako će budućnost
obrazovanja biti vezana uz 5 kratica: 3D, AI, AR, VR i XR. Osnivač je
i moderator nekoliko FB grupa, a posebno ističe FB grupu "Učitelji i
projekti" koja ima oko 7000 članova. U slobodno vrijeme igra igru GO
i svira gitaru.
Violeta Vragotuk
Osnovna škola Središće
Croatia
Violeta Vragotuk, profesorica pedagogije, obnaša dužnost ravnateljice Osnovne škole Središće. Tijekom dugogodišnjeg profesionalnog djelovanja u području pedagogije, unaprijeđena je u zvanje stručnog suradnika pedagoga savjetnika, čime je potvrđena njezina stručnost i predanost unapređenju odgojno-obrazovnog procesa.
Kao vanjska suradnica Agencije za odgoj i obrazovanje, bila je voditeljica Županijskog stručnog vijeća Grada Zagreba, gdje je održala niz stručnih predavanja i pedagoških radionica. Njezina su predavanja obuhvaćala teme poput planiranja rada, podrške darovitoj djeci, komunikacijskih vještina, razvoja kompetencija, roditeljstva te organizacije i planiranja slobodnog vremena.
Sudjelovala je u realizaciji brojnih projekata usmjerenih na područja kao što su obiteljska pedagogija, partnerstvo obitelji i odgojno-obrazovnih ustanova, cjeloživotno obrazovanje, stilovi roditeljskog odgoja te inkluzivno obrazovanje djece s teškoćama. Također, kao vanjska suradnica Hrvatskog zavoda za socijalni rad Zagreb, pružala je podršku u različitim stručnim aktivnostima.
Violeta Vragotuk bila je dugogodišnja članica povjerenstva za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta na razini Ureda te članica drugostupanjskog državnog povjerenstva pri Ministarstvu znanosti, obrazovanja i mladih. Aktivna je članica skupštine Hrvatskog pedagoškog književnog zbora.
U suradnji s Institutom za društvena istraživanja, sudjelovala je u provedbi znanstvenog projekta i istraživanja pod nazivom Razvijenost kompetencije učiti kako učiti kod učenika osnovnih škola Grada Zagreba, s naglaskom na poticanje kompetencija za cjeloživotno učenje.
Osim toga, članica je Stručnog vijeća te predavačica na kolegiju "Pedagogija" u Ustanovi za obrazovanje odraslih – INstructus. Njezin doprinos u obrazovanju i pedagogiji ogleda se kroz kontinuiranu podršku razvoju kvalitetnog odgojno-obrazovnog sustava te stručnu i znanstvenu suradnju na različitim razinama.