Rastreseni digitalni urođenici
Interaktivnim izlaganjem s naslovom "Rastreseni digitalni urođenici" predstavit će se akcijsko istraživanje provedeno među učenicima Medicinske škole Varaždin o utjecaju digitalne tehnologije na njihovo učenje, psihičko i fizičko zdravlje te međuljudske odnose. Upitnikom su ispitani stavovi o uporabi digitalne tehnologije te njezinu utjecaju na zdravlje i međuljudske odnose među učenicima od prvog do petog razreda Medicinske škole različitih usmjerenja. Anketirano je stotinjak učenika.
U uvodnom dijelu izlaganja bit će predstavljeni opći podatci na osnovi kojih je konstruiran upitnik, nakon toga provest će se rasprava o dobivenim rezultatima te predloženim strategijama digitalne detoksifikacije uporabom digitalnog alata Mentimeter ili Canva live. Na kraju izlaganja sudionicima će biti predloženo nekoliko kratkih učinkovitih tehnika za samoregulaciju ponašanja u digitalnom svijetu poput kontrole vremena pred ekranom, mindfulnesa i samomasaže uz pomoć dostupnih besplatih digitalnih aplikacija MIndfulness Coach, Smiling Mind, Screen Time.
nastavnici, stručni suradnici, ravnatelji ustanova
Nisu potrebna nikakva prethodno stečena znanja i vještine, polaznici mogu iznositi svoja iskustva s digitalnom tehnologijom.
Nataša Sajko
Medicinska škola Varaždin
Croatia
Nataša Sajko zaljubljenica je u digitalne tehnologije, ali i sporo čitanje. Po struci profesorica hrvatskoga jezika i književnosti rano se počela uključivati u digitalne zajednice vodeći svoju mrežnu stranicu Moja (m)učionica, a ubrzo je i otvorila nekoliko različitih profila na društvenim mrežama na kojima dijeli svoje digitalne obrazovne sadržaje.
Sudjelovala je u izradi kurikuluma Hrvatskoga jezika i međupredmetne teme Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije u Cjelovitoj kurikularnoj reformi, a potom i kao mentorica u eksperimentalnoj i frontalnoj provedbi reforme u "Školi za život". Suautorica je više čitanki, udžbenika, scenarija poučavanja i digitalnih obrazovnih sadržaja (DOS-ova) namijenjenih poučavanju hrvatskoga jezika i međupredmetnih tema. Posljednjih pet godina intenzivno se bavi biblioterapijskim čitanjem književnih tekstova i suatorica je kurikuluma fakultativnog predmeta Osnove biblioterapije. Isto tako usvojila je prakse autogenog treninga po dr. Schultzu i mindfulnessa koje primjenjuju u vlastitoj digitalnoj detoksifikaciji i u radu s učenicima.
Zaposlena je u Medicinskoj školi Varaždin i izabrana u zvanje izvrsne savjetnice.
Marijana Dugi
Medicinska škola Varaždin
Croatia
Marijana Dugi magistra je sestrinstva s bogatim iskustvom u zdravstvenom i obrazovnom
sektoru. Prije četiri godine stekla je certifikat enterostomalnog terapeuta, priznat od strane
Svjetskog vijeća enterostomalnih terapeuta (WCET). Usavršavala se u području stvaranja
online scenarija za medicinsku edukaciju te simulacijama kliničkih scenarija koristeći
realistične modele i interaktivne lutke uz primjenu napredne audio-vizualne tehnologije.
Aktivno je sudjelovala u izradi scenarija za poučavanje.
Angažirana je u projektu uspostave Regionalnog centra kompetentnosti i inovativnih
zdravstvenih tehnologija pri Medicinskoj školi Varaždin te je sudjelovala u studijskim
posjetama renomiranim hrvatskim, europskim i svjetskim klinikama i obrazovnim
ustanovama. Kontinuirano se usavršava na području sestrinstva i primjene suvremenih metoda
poučavanja te nova znanja i vještine primjenjuje u radu s učenicima u školi i kliničkom
okruženju.
Sudjelovala je u obrazovnom istraživanju na državnoj razini u svrhu izrade standarda
zanimanja. Bila je članica tima za izradu standarda zanimanja i standarda kvalifikacije te
programa stručnog usavršavanja na području pedijatrijske zdravstvene njege i članica tima za
izradu nekoliko programa mikrokvalifikacija na području sestrinstva.
Aktivna je članica Društva nastavnika i Društva za hospicijsku i palijativnu zdravstvenu
njegu.
Zaposlena je u Medicinskoj školi Varaždin i izabrana je u zvanje savjetnice.