Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Jesmo li postali digitalni dinosauri za učenike Z i Alpha generacije?

U relativno kratkom razdoblju došlo je do velikih promjena u obrazovanju. Nakon online nastave sve veći broj nastavnika počeo je koristiti digitalne alate što je zasigurno promijenilo poučavanje u našim školama. Dolazak umjetne inteligencije samo je ubrzao promjene u našim učionicama. Postavlja se pitanje: Jesu li naši učenici puno napredniji u korištenju digitalnih alata od nas? Što možemo naučiti od njih? Je li došlo vrijeme za međusobno poučavanje učenika i učitelja? Obje se sjećamo vremena kad smo se čudile našim učiteljima jer nisu znali ili željeli koristiti internet. Postajemo li mi digitalni dinosauri za naše učenike što se tiče korištenja digitalnih alata i alata umjetne inteligencije? Kako bismo odgovorili na to i brojna druga pitanja kreirale smo upitnik za učenike i nastavnike. Želja nam je usporediti njihovo korištenje digitalnih alata u svakodnevnom životu i provjeriti postoji li digitalni generacijski jaz između generacija Z i Alpha i njihovih učitelja. Vjerujemo da kroz dobivene odgovore možemo unaprijediti naše poučavanje i dodatno ga prilagoditi novim generacijama.

Tema je namijenjena svim odgojno obrazovnim djelatnicima

Nisu potrebna nikakva predznanja

Zrinka Tomašković
Gimnazija Karlovac
Croatia

Diplomom Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu 2007. godine stekla zvanje profesorice matematike. Od 2008. godine zaposlena u Gimnaziji Karlovac. Honorarno radila kao asistent na Veleučilištu u Karlovcu (kolegiji Matematika i Nacrtna geometrija). Ponovno uvela nastavu Nacrtne geometrije u Gimnaziji Karlovac. Sudjeluje u organizaciji Večeri matematike, natjecanja Klokan bez granica i natjecanja u rješavanju Sudokua na školskoj i regionalnoj razini. Rado sudjeluje u događanjima za učenike gdje se primjenjuju matematika i geometrija (pisanje poezije uz pomoć UI-a, šivanje krivulja koncem ili fotografije kod kojih preko 300 učenika oblikuje prigodnu Božićnu čestitku). Od početka u organizaciji regionalnog grupnog matematičkog natjecanja NaumatiKA i konferencije stemKA namijenjene nastavnicima STEM-a. Objavljuje materijale online i članke u stručnim časopisima. Urednica knjige „Svi rakovački maturanti od 1882. do 2016.“. Područje interesa je, uz matematiku, smanjenje granica među znanostima u obrazovanju i osobito motivacija kod učenja. Od 2024. u zvanju profesor mentor. Udana i majka troje djece.

Antonija Capan
OŠ Grabrik, Karlovac
Croatia

Antonija Capan, mag. educ. math., učiteljica je Matematike u Osnovnoj školi Grabrik. Autor je raznih digitalnih i tiskanih radova. Trenutno je na završnoj godini poslijediplomskog specijalističkog studija "E - učenje u obrazovanju i poslovanju". Bila je član Radne skupine predmetnih kurikuluma posebnih programa za osnovnu školu, Radne skupine za izradu nacionalnih ispita te Radne skupine za izradu kurikuluma izvannastavne aktivnosti i fakultativnog predmeta za razvoj digitalnih kompetencija učenika u sklopu projekta „BrAIn”. Predsjednica je udruge stemKA – udruge za popularizaciju znanosti. Jedna je od organizatorica ekipnog natjecanja iz matematike "nauMATiKA" te međunarodne STEM konferencije u Karlovcu "stemKA".