Edcafe.ai: Alat za podršku i transformaciju nastavničke prakse
Umjetna inteligencija je alat budućnosti koji nam s jedne strane može uvelike olakšati rad, dok u nekim područjima postoji opasnost da nas zamijeni. Je li moguće da UI zamijeni nastavnike otvoreno je pitanje za daljnje rasprave, činjenica je da je na nastavnicima da se educiraju i prilagode te iskoriste potencijale novih tehnologija kako bi si olakšali rad i omogućili interaktivniji obrazovni proces usmjeren na učenika. Uz uvjet da obrazovni sustav prepozna potrebe razvoja kompetencija nastavnika 21. stoljeća.
Edcafe.ai je inovativna platforma koja koristi umjetnu inteligenciju za podršku nastavnicima u svakodnevnim izazovima. Omogućuje kreiranje digitalnih sadržaja poput tečajeva, kvizova, lekcija, prezentacija i projektnih materijala prilagođenih potrebama učenika. Jednostavno i intuitivno sučelje te kvalitetna izvedba jedinstvenih i korisnih performansi izdvaja ovaj UI alat od ostalih. Brza i kvalitetna izrada materijala i njihova upotreba u nastavi, bez složenih procedura prijave učenika se posebno ističe.
Platforma smanjuje administrativno opterećenje nastavnika automatizacijom izrade materijala, čime ostaje više vremena za interakciju s učenicima. Uz to, napredna analitika omogućuje praćenje učeničkog napretka putem podataka o vremenu provedenom na lekcijama, razini razumijevanja sadržaja i rezultatima kvizova. Ove informacije pomažu nastavnicima u donošenju kvalitetnih pedagoških odluka.
Besplatna verzija pruža širok raspon funkcionalnosti, dovoljan za nastavu, dok plaćena verzija nudi dodatne mogućnosti koje vrijedi razmotriti, poput usmjerenog pronalaženja dodatnih sadržaja na webu. Svi generirani sadržaji mogu se ručno prilagoditi kako bi u potpunosti odgovarali obrazovnim ciljevima i razini učenika, čime se spajaju prednosti automatizacije i kreativne kontrole.
Nastavnicima ova platforma olakšava rad s učenicima različitih razina sposobnosti, štedi vrijeme, olakšava vrednovanje i osigurava kvalitetniju i moderniju nastavu prilagođenu učenicima današnjice. Demonstracija korištenja platforme pokazat će kako Edcafe.ai transformira obrazovni proces, pružajući personalizirano, fleksibilno i inkluzivno iskustvo učenja koje odgovara potrebama 21. stoljeća.
Primarno nastavnici osnovnih i srednjih škola, obrazovni stručnjaci te ravnatelji koji žele poboljšati efikasnost i kvalitetu nastave kroz inovativne digitalne alate.
Osnovne digitalne kompetencije za rad s računalima i digitalnim alatima.
Laura Angelovski
Prva riječka hrvatska gimnazija
Croatia
Profesorica filozofije, logike i etike u Prvoj riječkoj hrvatskoj gimnaziji od 2013. godine, od prosinca 2023. godine, doktorandica je na Sveučilištu u Zadru, gdje istražuje temu "Filozofija odgoja: suvremeni pristupi poučavanja kritičkog mišljenja u nastavi filozofije." Diplomirala je hrvatski jezik i književnost te filozofiju na Filozofskom fakultetu u Rijeci (summa cum laude), a nakon studija, surađivala je kao vanjski suradnik na diplomskom studiju filozofije, gdje je pod mentorstvom dr. sc. A. Golubović objavila rad pod nazivom "Metodika nastave filozofije" 2017. godine. Osim toga, ulazi u područje inovacija u obrazovanju, završavajući niz edukacija o korištenju digitalnih alata u nastavi. Nagrađena je od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja za izradu inovativnih digitalnih sadržaja 2018. godine. Od lipnja 2022. do 2024 je bila vanjska suradnica Agencije za odgoj i obrazovanje za filozofiju, logiku i etiku. Članica je Državnog ispitnog povjerenstva za logiku i filozofiju, bila je članica Stručne radne skupine za izradu videolekcija iz Filozofije i Etike u sklopu projekta "i-nastava" MZO-a (2020. – 2022.). Tijekom 2023. bila je glavna urednica digitalnih obrazovnih sadržaja za filozofiju i logiku (izvoditelj Algebra, naručitelj i nakladnik Carnet). Od 2021. godine, napredovala je u zvanje mentora. Često sudjeluje kao predavač na međužupanijskim i državnim skupovima te konferencijama. Dodatno, voditeljica je i aktivna sudionica mnogih projekata na različitim razinama. Mentorica učenicima na natjecanjima. Nekoliko puta nagrađena od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja za najboljeg odgojno-obrazovanog djelatnika. Također, angažirana je kao članica radne skupine koja je kreirala kurikulum građanskog odgoja i obrazovanja za srednje škole, nazvan "Škola i zajednica".
Dajana Rosatti
Prva riječka hrvatska gimnazija
Croatia
Profesorica likovne umjetnosti koja od 2013. godine radi u Prvoj riječkoj hrvatskoj gimnaziji. Trenutno radi i kao mentor studentima Filozofskog fakulteta u Rijeci na Odsjeku za povijest umjetnosti na kolegiju “ Metodika nastave Povijesti umjetnosti “ gdje upoznaje studente nastavničkog smjera s korištenjem digitalnih alata u nastavi. Godine 2022. izlaže rad Multimedia and the teaching of fine arts na međunarodnoj konferenciji Art (history) in educational contekst, te rad Priča o Benčiću i Nove priče o Benčiću - razvoj publike nekad industrijskog a danas kulturnog kvarta grada na 9. međunarodnoj konferenciji o industrijskoj baštini. Za projekt Nove priče o Benčiću koji provodi s MMSU u Rijeci dobiva 2023. godine i nagradu HDLU. Redovito izlaže na županijskim i međužupanijskim skupovima, a od 2020. je i imenovana voditeljicom Međužupanijskog skupa nastavnika likovne umjetnosti. Jedna je od 10 imenovanih mentora na projektu “10 škola 10 umjetnika” Nacionalnog Muzeja moderne umjetnosti u Zagrebu. Redovito sudjeluje u razvoju programa za publiku Muzeja grada Rijeke i MMSU u Rijeci, ali i na projektima različitih razina povezanih uz obrazovanje. Ove i prošle nastavne godine nagrađena je od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja za najboljeg odgojno-obrazovnog djelatnika, a nagradu istog Ministarstva dobila je i 2018. Godine za razvoj Metodičke preporuke.