Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Programiranje v2.AI

Umjetna inteligencija (AI) značajno mijenja obrazovni krajolik, utječući na metode poučavanja i učenja. Generativni AI alati, poput alata Replita, omogućuju stvaranje vlastitog sadržaja, transformirajući pristupe u edukaciji. Prema kurikulumu nastavnog predmeta Informatika, kvalitetno informatičko obrazovanje, utemeljeno na računalnom razmišljanju i kreativnosti, ključno je za razumijevanje i oblikovanje svijeta oko nas. Računalno razmišljanje razvija sposobnost rješavanja problema i programiranja, no poučavanje programiranja može biti izazovno. Naglasak bi trebao biti na procesu stvaranja aplikacija, od ideje do konačnog proizvoda, umjesto isključivo na usvajanju sintakse (strukturu pisanja koda)i semantike (značenje programskih elemenata)programskih jezika, što učenicima često predstavlja poteškoće i najveći problem.. Uvođenjem generativnog AI alata poput alata Replit u nastavu informatike, proces programiranja postaje optimiziran, produktivnost raste, a naglasak se stavlja na stvaranje inovativnih softverskih rješenja. Replit je online platforma koja omogućuje jednostavan i pristupačan razvoj koda, čineći programiranje dostupnim učenicima različitih razina znanja. Njegove ključne značajke uključuju: interaktivno okruženje koje potičuće suradnju i razmjenu ideja, podršku za više programskih jezika, AI asistenciju za generiranje i uređivanje koda uz objašnjenja, te pristupačnost jer se alatu može pristupiti s bilo kojeg uređaja uz pristup internetu. Integracijom alata Replit u nastavu informatike, učenici razvijaju digitalne vještine, kreativnost i računalno razmišljanje, pripremajući se za buduće izazove u digitalnom svijetu. Učitelji, s druge strane, imaju priliku primijeniti suvremene tehnologije i metode poučavanja, obogaćujući obrazovni proces i motivirajući učenike za dublje razumijevanje programiranja.

Učitelji/ce i profesori/ce osnovnih i srednjih škola.

Nisu potrebna predznanja.

Tomislav Leček
III. osnovna škola Varaždin
Croatia

Tomislav Leček završio je 2000. godine studij na Fakultetu organizacije i informatike, smjer Informacijski sustavi. Od 2001. godine radi u III. osnovnoj školi Varaždin, gdje je tijekom svoje karijere stekao status učitelja izvrsnog savjetnika 2024. godine. Također je dobitnik nagrade za jednog od 500 najboljih odgojno-obrazovnih djelatnika. Rad „Realizacija m-učenja primjenom BYOD modela u osnovnoj školi“, u kojem je bio dio tima, proglašen je najboljim radom na CARNET-ovoj konferenciji „Na granici mogućega“ 2019. godine. Kao autor brojnih nastavnih materijala i skripti koji se koriste u nastavi, Tomislav aktivno doprinosi unaprjeđenju obrazovnog procesa. Posebno je angažiran u radu Centra izvrsnosti informatike i robotike Varaždinske županije te sudjeluje u projektima poput Generacija NOW, Croatian Makers lige i STEMwave Škola budućnosti. Ovi projekti omogućuju mu da potiče kreativnost i savjesnost kod mladih u korištenju tehnologije i umjetne inteligencije. Njegova uključenost u projekt BrAIN, koji promiče svjesnost u uporabi umjetne inteligencije, odražava njegovu predanost ovom području. Ponosan na svoj dugogodišnji rad u obrazovanju, Tomislav Leček s entuzijazmom dočekuje nove izazove i projekte koji doprinose razvoju informatičkog obrazovanja i potiču inovacije u nastavi.

Tamara Ređep
I. osnovna škola Varaždin
Croatia

Tamara Ređep na Fakultetu organizacije i informatike Varaždin je diplomirala te završila poslijediplomski znanstveni studij i stekla akademski stupanj magistra znanosti. Od 2001. godine radi kao učiteljica informatike u I. osnovnoj školi Varaždin, a u zvanje učitelj izvrsni savjetnik napredovala je 2022. godine. Primila je 6 uzastopnih nagradu za jednog od 500 najboljih odgojno-obrazovnih djelatnika u Republici Hrvatskoj, a također je dobitnica je godišnje „Nagrade Ivan Filipović“ za značajna ostvarenja u odgojno-obrazovnoj djelatnosti za 2022. godinu. Autorica je većeg broja digitalnih obrazovnih materijala, a primjere iz prakse kao i rezultate istraživanja predstavlja na stručnim i znanstvenim skupovima, pa je tako 2019. godine rad „Realizacija m-učenja primjenom BYOD modela u osnovnoj školi“ proglašen jednim od 2 najbolja rada CARNET-ove konferencije - „Na granici mogućega“.