Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

"Gledam i čitam" kroz umjetnu inteligenciju

Jeste li se ikad zapitali kako osobe koje ne mogu koristiti računalni miš izvršavaju zadatke na računalu? To je jedno od pitanja na koje ćete otkriti odgovor kroz ovu radionicu i razumjeti kako je to koristiti računalo bez miša, koji od alata koje ćete koristiti to omogućuje i kako nam to koristi u prilagodbi digitalnih materijala. Polaznici radionice će kroz kratke primjere zadataka naučiti osnove korištenja tri alata koji omogućavaju pristupačnost u učionici i u svakodnevnom životu: BeMyEyes, NaturalReader i integrirani čitač ekrana Microsoft Narrator. Svaki alat nudi mogućnosti za stvaranje pristupačnog okruženja i dostupnosti informacija – od pomoć, osobama s oštećenjem vida, u prepoznavanju slika uz pomoć AI u aplikaciji BeMyEyes, do konvertiranja teksta ili tekstualnog dokumenta u govor i zvučne zapise te obrnuto uz pomoć NaturalReadera, koji mogu koristiti u radu s osobama koje imaju teškoće u čitanju i govoru), te omogućavanja potpune navigacije digitalnim sadržajem za učenike i osobe s oštećenjem vida kroz integrirani čitač ekrana. Polaznici će naučiti osnove korištenja alata kroz zadatke primjerene za svaki alat koje će moći izvršavati u paru kroz izmjenjivanje uloga učenika kako bi na taj način bolje razumjeli izazove s kojima se susreću u nastavi i u svakodnevnom životu. Nakon izvršenih zadataka, polaznici radionice će razmijeniti iskustva i dati povratne informacije o tome kako bi to mogli primijeniti te jesu li dobili uvid i odgovor na početno pitanje. Na kraju radionice, polaznici će rješavati anketu u MS Formsu. Zadani cilj postići će se ostvarenjem zadanih aktivnosti što će biti vidljivo kroz razinu uspješnosti izvršavanja zadatka; opisivanja slike, pretvaranje teksta iz zadanog dokumenta u govor te koristeći čitač ekrana i tipkovne prečace kroz zadatke te dolaženjem do zaključka da ovi alati doprinose stvaranju inkluzivnog okruženja i mogu pomoći u prilagodbi digitalnih materijala.

Nastavnicima i svima zainteresiranima za stvaranje digitalnog inkluzivnog okruženja

Nisu potrebna predznanja.

Mirjam Stjepanović
Centar za odgoj i obrazovanje "Vinko Bek"
Croatia

Mirjam Stjepanović diplomirala je na Odjelu za matematiku, u Osijeku, nastavnički smjer matematike i informatike. Ima iskustvo rada u predavanju matematike, a već pet godina nastavnica je informatike u Centru za odgoj i obrazovanje "Vinko Bek", koji uključuje osnovnu i srednju školu za slijepe i slabovidne učenike, u Zagrebu. Prije zaposlenja u obrazovanju, često je volontirala u raznim ustanovama pomažući djeci s teškoćama u učenju i pokušala približiti gradivo i svakodnevni život kroz tehnologiju. Ima višemjesečno iskustvo volontiranja u školi i domu St Francis of Assisi, za djecu s različitim teškoćama u Bomi, u Tanzaniji, gdje je s njima i živjela. Sudjelovala je na Erasmusu+ radionici formalnog i neformalnog obrazovanja.

Redovito sudjeluje s učenicima u projektu Škole budućnosti te je uključena u eksperimentalni program BrAIn. Sudjelovala je u STEM kampu za djecu s teškoćama, u Zadru, 2023. godine. u sklopu projekta "STEM za sve". Redovito pohađa stručna usavršavanja, isprobava i osmišljava različite materijale i metode kako bi bili pristupačni učenicima.

Ivan Krnčević
Ekonomska škola Šibenik
Croatia

Ivan Krnčević je nastavnik informatike u Ekonomskoj školi Šibenik s više od 10 godina iskustva u obrazovanju. Kroz svoj rad, usmjeren na modernizaciju nastave i prilagodbu tehnologije učenicima, ostvario je značajan profesionalni napredak. Kroz predani rad i stalno usavršavanje, stekao je zvanje mentora, čime je potvrdio stručno zvanje i posvećenost obrazovnom procesu. Kroz godine iskustva pridonio je razvoju obrazovnih metoda te je aktivan u implementaciji novih tehnologija u nastavi. Njegova angažiranost u projektima poput Škole budućnosti, Dron lige, Škole ambasador Europskog parlamenta te Erasmus projekta Ask4it dodatno ističe njegovu predanost inovacijama u obrazovanju.