Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Transformacija pogrešaka u obrazovne prilike uz digitalne alate

Znate li što je zajedničko nastanku penicilina, činjenici da je Garry Kasparov zamalo pobijedio Deep Blue računalo 1997. godine i činjenici da je veća šansa da vas ubije morski pas ili da rodite četvorke nego da umrete u zrakoplovnoj nesreći? Pogreška! Naime, Alexander Fleming je slučajno ostavio Petrijevu posudu s bakterijama nezaštićenom, što je omogućilo rast plijesni koja je ubila bakterije. Na temelju ove pogreške otkriven je penicilin, prvi antibiotik. Kasparov je zamalo pobijedio Deep Blue jer je tijekom godina učio na vlastitim pogreškama, dok je računalo koristilo unaprijed programirane strategije. Pogreške pilota i inženjera svedene su na minimum učenjem na greškama. U našem obrazovnom sustavu greške se nedovoljno iskorištavaju u svrhu poučavanja. Ako je učenje na greškama do sada donijelo toliko dobiti čovječanstvu, ne bi li bilo normalno svakodnevno ih iskorištavati u učionici - mjestu na kojem se na dnevnoj bazi napravi najviše pogrešaka. U svojem izlaganju želimo skrenuti pozornost na sve prednosti koje učenje na pogreškama donosi uz navođenje nekoliko vrlo relevantnih istraživanja koja to potvrđuju. Osim toga, naglasak ćemo staviti na primjenu tehnologije koja itekako može ubrzati i olakšati proces učenja na pogreškama pri čemu alati umjetne inteligencije mogu biti sjajan partner učenicima u učenju. Kolegama ćemo predstaviti primjere iz prakse, na koji način mi iskorištavamo pogreške u učionici te pokazati kako taj proces može biti puno efikasniji uz korištenje tehnologije.

Svi zainteresirani sudionici odgojno obrazovnog procesa

Nisu potrebna nikakva predznanja

Antonija Capan
OŠ Grabrik, Karlovac
Croatia

Antonija Capan, mag. educ. math., učiteljica je Matematike u Osnovnoj školi Grabrik. Autor je raznih digitalnih i tiskanih radova. Trenutno je na završnoj godini poslijediplomskog specijalističkog studija "E - učenje u obrazovanju i poslovanju". Bila je član Radne skupine predmetnih kurikuluma posebnih programa za osnovnu školu, Radne skupine za izradu nacionalnih ispita te Radne skupine za izradu kurikuluma izvannastavne aktivnosti i fakultativnog predmeta za razvoj digitalnih kompetencija učenika u sklopu projekta „BrAIn”. Predsjednica je udruge stemKA – udruge za popularizaciju znanosti. Jedna je od organizatorica ekipnog natjecanja iz matematike "nauMATiKA" te međunarodne STEM konferencije u Karlovcu "stemKA".

Zrinka Tomašković
Gimnazija Karlovac
Croatia

Diplomom Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu 2007. godine stekla zvanje profesorice matematike. Od 2008. godine zaposlena u Gimnaziji Karlovac. Honorarno radila kao asistent na Veleučilištu u Karlovcu (kolegiji Matematika i Nacrtna geometrija). Ponovno uvela nastavu Nacrtne geometrije u Gimnaziji Karlovac. Sudjeluje u organizaciji Večeri matematike, natjecanja Klokan bez granica i natjecanja u rješavanju Sudokua na školskoj i regionalnoj razini. Rado sudjeluje u događanjima za učenike gdje se primjenjuju matematika i geometrija (pisanje poezije uz pomoć UI-a, šivanje krivulja koncem ili fotografije kod kojih preko 300 učenika oblikuje prigodnu Božićnu čestitku). Od početka u organizaciji regionalnog grupnog matematičkog natjecanja NaumatiKA i konferencije stemKA namijenjene nastavnicima STEM-a. Objavljuje materijale online i članke u stručnim časopisima. Urednica knjige „Svi rakovački maturanti od 1882. do 2016.“. Područje interesa je, uz matematiku, smanjenje granica među znanostima u obrazovanju i osobito motivacija kod učenja. Od 2024. u zvanju profesor mentor. Udana i majka troje djece.