Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Buka - skriveni neprijatelj

Projekt je nastao iz ideje da učenici viših razreda osnovne škole osvijeste zagađenja bukom u suvremenom životnom okruženju a namjena ovog rada je odgojiti učenika u smijeru društveno angažiranog građanina. Učenici su dobili zadatak da uz pomoć aplikacije za mjerenje jačine zvuka na smartphoneu snime uzorke različite zvučne kulise. Uzorke zvuka su trebali snimiti u tri različita okruženja: u svom domu, u prirodi i u gradskom okruženju ili shopping centru. Uzorke zvukova su trebali postaviti u google classroom sa naznakom okruženja. Nakon prikupljenih podataka učenici su zamoljeni da anonimno ispune forms upitnik. Pitanja koja su im postavljena trebala su dovesti do predpostavljenih teza: jačina zvuka u gradskom okruženju veća je od one snimljene u prirodi. Zvučna slika iz učeničkih domova mogla bi biti dvojaka. Dobivene rezultate učitelji će predstaviti učenicima na satovima glazbene kulture i potaknuti raspravu među učenicima te ih potaknuti da sami dođu do određenih zaključaka istraživačkog rada. Učenici će uz pomoć umjetne inteligencije te programa Canva izrađivati plakate upozorenja zagađenosti bukom.

Ciljana grupa ove aktivnosti su učenici viših razreda osnovne škole (od 5. do 8. razreda), koji su u fazi razvoja kritičkog mišljenja, istraživačkih vještina i društvene odgovornosti. Očekivani polaznici su motivirani za aktivno sudjelovanje u istraživačkim projektima, imaju osnovno znanje o ekologiji i želju za učenjem kroz praktične aktivnosti.

Aktivnost je namijenjena učenicima koji su spremni koristiti tehnologiju (smartphone, aplikacije, Google Classroom) kao alat za prikupljanje podataka i komunikaciju. Također, učenici s interesom za okoliš, glazbu i kreativne aktivnosti poput dizajniranja plakata i izrade vizualnih materijala putem Canve bit će posebno angažirani. Ova aktivnost potiče timsku suradnju, kritičko razmišljanje o problemima poput zagađenja bukom, te omogućuje učenicima da kroz vlastita istraživanja i kreativne projekte postanu društveno angažirani građani.

Za sudjelovanje u ovoj aktivnosti, polaznici trebaju imati osnovna znanja i vještine u nekoliko ključnih područja:

Osnovno poznavanje ekoloških i društvenih problema – Polaznici trebaju imati osnovno razumijevanje pojmova kao što su zagađenje, buka i njihov utjecaj na okoliš i zdravlje ljudi. To uključuje prethodno stečeno znanje o zaštiti okoliša, osobito u kontekstu svakodnevnog života.

Uporaba tehnologije – Polaznici trebaju biti upoznati s osnovama rada sa smartphone uređajem, uključujući instalaciju i korištenje aplikacija za mjerenje jačine zvuka, kao i s radom u platformama poput Google Classroom za dijeljenje i pristup zadacima.

Osnovne vještine analize podataka – Polaznici trebaju razumjeti kako prikupljati, organizirati i interpretirati podatke (u ovom slučaju zvučne uzorke), te izvlačiti zaključke temeljem tih podataka.

Kreativne vještine – Osnovno znanje o dizajnu i upotrebi alata poput Canva za izradu vizualnih materijala, kao što su plakati, bit će korisno za učenike koji žele izražavati svoje ideje i upozoravati na zagađenje bukom kroz kreativne projekte.

Suradničke vještine – Osnovna sposobnost rada u grupi, dijeljenje informacija i suradnja s vršnjacima na zajedničkim zadacima također će biti bitna za uspješno sudjelovanje u ovoj aktivnosti.

Marija Didović
Osnovna škola "Josip Pupačić" Omiš
Croatia

Marija Didović, prof. glazbene kulture, učitelj savjetnik, zaposlena je u Osnovnoj školi „Josip Pupačić“. Kontinuirano sudjeluje u koordinaciji i organizaciji različitih školskih projekata a svoja znanja i stečena iskustva u radu s djecom iz područja glazbene kulture prenosi na stručnim skupovima na školskoj, županijskoj, državnoj i međunarodnoj razini. Voditeljica višestruko nagrađivane školske dječje klape "Bepo" koja je za svoje djelovanje 2018. godine nagrađena skupnom nagradom Grada Omiša, autorica projekta Školske himne, projekta Dječjeg školskog festivala, radionice Klapsko pjevanje te kviza Glazba i tradicija u okviru erasmus+ projekta "My homeland, my people, my tradition". Sudionica projekta Digitalna pismenost – ključna vještina za život u 21. stoljeću. Autorica je rada "Creative arts as a path to inclusion" pri AMPEU koji je ušao u uži izbor za 2019./2020, autorica ekološkog projekta „Otpadići“ promoviranog u sklopu eTwining projekta Plavo – Zelenog tjedna 2022.godine. Sa dječjom klapom "Bepo" sudjeluje u različitim radio i Tv emisijama i osvaja nagrade na Županijskoj smotri dječjeg folklora Kaštel Mali (Zlatna plaketa za osvojeno 1. mjesto 2014. i 2015. godine), na Festivalu dječje klapske pjesme u Zadru (Brončani brodić za osvojeno 3.mjesto 2011.,2013.,2014. i 2022. godine; Srebrni brodić za osvojeno 2. mjesto 2009.,2010.,2015.,2017.,2018. godine; Zlatni brodić za osvojeno 1. mjesto 2019.godine) te na Smotri dječjih klapa u Omišu (Srebrni omiški grdelin za osvojeno 2.mjesto 2022. godine) Dobitnica je i osobnih nagrada za iznimno uspješan višegodišnji pedagoški rad, te suradnica Centra izvrsnosti SDŽ. Voditeljica je Stručnog aktiva glazbene kulture te član školskog Tima za kvalitetu i razvojnog plana škole.

Ante Gašpardi
Osnovna škola "Blatine - Škrape" Split
Croatia

Ante Gašpardi, prof. glazbene kulture, učitelj savjetnik, zaposlen je u OŠ "Blatine-Škrape". Dugogodišnji suautor udžbenika glazbene kulture za osnovnu školu, te digitalnih obrazovnih sadržaja za više izdavačkih kuća na području obrazovanja. Svoja znanja i stečeno iskustvo u radu s djecom kao i u domeni računalnog glazbenog stvaralaštva prenosi na edukacijama državne i županijske razine kao vanjski suradnik AZOO-a a suautor je i znanstvenog rada na području e- obrazovanja.