Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Minecraft: igra ili alat za učenje?

Minecraft je igra uz koju su današnji učenici odrastali. Gotovo da nema učenika koji ju nije igrao ili barem gledao nekoga kako igra. Uz inačicu Education Edition, Minecraft je poprimio nove dimenzije i postao alat koji se vrlo lako može integrirati u nastavu, kako osnovnih, tako i srednjih škola. Kroz ovu radionicu polaznici će dobiti uvid što je sve moguće napraviti u Minecraftu, koje su prednosti, a što nedostaci. Upoznat će se sa zadacima, načinima njihovog rješavanja i modifikacije prema svojim potrebama. Uz prezentirani svijet sa zadacima iz informatike, imat će priliku vidjeti i priručnike za učenike i nastavnike koji olakšavaju korištenje već gotovog svijeta. Svi polaznici dobit će pristup prezentiranom svijetu za korištenje u svojoj nastavi. Poput učenika, svaki sudionik će tijekom svoje igre biti raspoređenu jedan od timova, izrađivati portfolio kao dokaz provedenih aktivnosti, a rezultati sudjelovanja će biti i jasno vidljivi na novoizgrađenim objektima u Minecraft svijetu. Polaznicima će biti predstavljen i Lesson crafter, program pokretan umjetnom inteligencijom, a koji generira nastavne planove za učenje željenih sadržaja kroz Minecraft Education.

Nastavnici informatike u srednjim i osnovnim školama, nastavnici ostalih predmeta koji koriste (ili bi htjeli koristiti) Minecraft u svojoj nastavi.

Osnovno snalaženje u Minecraftu: kretanje, služenje dostupnim resursima, "craftanje", poznavanje postojećih entiteta i njihovih svojstava.

Mihaela Kelava
Gimnazija Bjelovar
Croatia

Mihaela Kelava je profesorica matematike i informatike, radi u Gimnaziji Bjelovar od 2003. kao prof. informatike. 2021. napredovala je u zvanje prof. savjetnik. Tijekom godina rada provela je niz eTwinning projekata (tri puta dobitnica godišnje nagrade Comet), radila na izradi kurikuluma za međupredmetnu temu Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije i Kurikuluma za razvoj temeljnih digitalnih, matematičkih i čitalačkih vještina odraslih: Temeljne vještine funkcionalne pismenosti, sudjelovala na izradi DOS-a za matematiku te scenarija poučavanja za Informatiku. Učenike uključuje u razne projekte poput međunarodnog kviza Unite the Nations, EU Codeweek-a, te natjecanja iz informatike, Dabar i HONI. Već pet godina s učenicima sudjeluje u projektu StemWave (Škola budućnosti), što je rezultiralo uvođenjem novih fakultativnih predmeta u Gimnaziju Bjelovar. Autorica je interaktivne edukativne digitalne igre u proširenoj stvarnosti "Bjelovarska šetnja" koja je dostupna svim posjetiteljima grada Bjelovara uz besplatnu platformu Equinox XR. Od 2024. je Minecraft Education ambasadorica.

Krešimir Kelava
Gimnazija Bjelovar
Croatia

Krešimir je učenik trećeg razreda opće gimnazija, sportsko odjeljenje. Odrastao je uz Minecraft i uvelike doprinijeo vizualnom oblikovanju svijeta i izradi mehanizama za funkcioniranje pojedinih zadataka.