AI bez struje
Radionica "AI bez struje" uvodi učitelje i nastavnike u osnove umjetne inteligencije kroz niz zanimljivih aktivnosti bez uporabe računala, omogućujući im intuitivno razumijevanje ključnih koncepata bez potrebe za naprednom tehnologijom. Aktivnosti su osmišljene za usvajanje temeljnih znanja o algoritamskom razmišljanju, strojnim uputama i simulaciji inteligentnog ponašanja, s praktičnim fokusom na primjenu u učionici.
Kroz četiri vježbe, polaznici istražuju kako AI sustavi obrađuju podatke i donose odluke:
1. "Pametni papir" ilustrira algoritamsku preciznost.
2. Simulacija Turingovog testa potiče raspravu o granicama između ljudske i strojne inteligencije.
3. "Prepoznavanje slika" pruža uvid u rad neuronskih mreža i prepoznavanje uzoraka.
4. "Pojačano učenje" demonstrira proces optimizacije AI sustava putem sustava nagrađivanja.
Nakon svake aktivnosti, posebna pažnja posvećuje se etičkim aspektima umjetne inteligencije. Polaznici kroz etička pitanja kritički promišljaju o ulozi AI u obrazovanju i njenom utjecaju na društvo, čime će i svoje učenike potaknuti na odgovorno korištenje tehnologije.
Sve aktivnosti popraćene su prezentacijom i priručnikom s detaljnim uputama za provedbu, kao i potrebnim popratnim materijalima. Ovi resursi olakšavaju prijenos stečenih znanja u učionice. Refleksija i razmjena ideja među sudionicima osiguravaju uspješnu primjenu radionice u praksi i proširuju mogućnosti za interdisciplinarno učenje.
Radionica je namijenjena učiteljima osnovnih i nastavnicima srednjih škola, uključujući učitelje razredne nastave, informatike i drugih STEM predmeta, kao i svim zainteresiranim odgojno-obrazovnim djelatnicima koji žele unaprijediti svoje vještine poučavanja koncepata umjetne inteligencije te u nastavu integrirati teme iz područja tehnologije.
1. Osnovno razumijevanje koncepta umjetne inteligencije
2. Otvorenost prema inovativnim metodama poučavanja
Dalia Kager
Osnovna škola Eugena Kvaternika
Croatia
Dalia Kager je učiteljica Informatike i mentorica koja trenutno radi u Osnovnoj školi Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici. U svom radu neprestano nastoji povezati tehnologiju, umjetnost i obrazovanje za održivost, stvarajući inspirativno i poticajno okruženje za učenike.
Autorica je udžbenika, edukativnih programa i brojnih obrazovnih materijala iz Informatike, uključujući priručnik „Umjetna inteligencija – razvoj i primjena“. Svojim radom, osim u razredu, kao Scientix i Croatian Makers ambasadorica aktivno doprinosi razvoju i promociji STEM obrazovanja i potiče širu primjenu tehnologije i umjetne inteligencije u nastavi. Sudjeluje u međunarodnim eTwinning i Erasmus projektima, te incijativama poput one Europske komisije „Science is Wonderful!“, kroz koje surađuje s kolegama diljem Hrvatske i Europe.
Za svoj doprinos obrazovanju primila je nagradu „Ivan Filipović“ za 2023. godinu, kao i višestruka godišnja priznanja Ministarstva obrazovanja za najbolje učitelje. Uz redovnu nastavu, vodi izvannastavne aktivnosti te piše tech-kolumnu za časopis Modra lasta.
Uvijek je otvorena za nove projekte i obrazovne izazove te rado spaja tehničke inovacije s kreativnim izražavanjem, motivirajući učenike i kolege da zajedno oblikuju obrazovanje budućnosti.
Goran Orlić
Osnovna škola Rude
Croatia
Goran Orlić je učitelj informatike s višegodišnjim iskustvom u osnovnoškolskom obrazovanju, trenutno zaposlen u Osnovnoj školi Rude. U svojoj nastavi uspješno kombinira tehnologiju, programiranje i kreativne metode kako bi potaknuo interes učenika za STEM područje. Sudjeluje u brojnim edukacijama i stručnim usavršavanjima, posebno onima posvećenima radu s digitalnim alatima i razvoju projekata koji promiču digitalnu pismenost i algoritamsko razmišljanje među učenicima. Posvećen je razvoju inkluzivnog i poticajnog okruženja za učenje, gdje svaki učenik može razviti svoje potencijale.
Kroz svoj rad istražuje nove mogućnosti primjene tehnologije u obrazovanju te nastoji pridonijeti modernizaciji nastave i razvoju digitalnih kompetencija učenika. Ističe se i kao aktivan zagovornik kvalitetnog obrazovanja, često sudjelujući u stručnim raspravama o obrazovnim politikama i kurikulima.