Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

STEM - ice: Osnaživanje djevojčica kroz STEM i STEAM projekte

Rad s darovitom djecom je privilegij, ali i izazov. Najčešće se radi o malim skupinama djeca koja sudjeluju u aktivnostima koje su zanimljive svima. Fokus tema u svijetu je i kako privući djevojčice u STEM i STEAM područje, tu je još i inkluzija kao must have 21. stoljeća pa vršnjačko poučavanje i mnoge druge nezaobilazne teme. Razmišljajući kako povezati sva ova različita područja i zanimljive sadržaje približiti što većem broju djece, osmislile smo projekt STEM-ice. Projekt STEM-ice je STEM i STEAM projekt za djevojčice od 1. do 4. razreda Osnovne škole Ivana Meštrovića i uključuje tim od 7 darovitih učenica trećeg razreda koje tijekom 18 dvosatnih susreta izrađuju i programiraju LEGO modele koristeći LEGO Spike Essentials i LEGO Spike Prime robote. Tijekom susreta, istražuju ovogodišnju temu međunarodnog STEAM projekta First Lego League Explore – podmorje, te se pripremaju za natjecanje. Svakom susretu pridružuju im se učenice jednog razreda iz škole (ukupno 16 razreda) i učenici iz dva posebna razredna odjela. Darovite učenice 3. razreda metodom vršnjačkog dijeljenja znanja i vještina ostale učenice razredne nastave upoznaju sa svojim radom i motiviraju ih za uključivanje u STEAM aktivnosti naše škole. U drugom dijelu susreta darovite djevojčice poučavaju vršnjakinje – gošće programiranju Codey Rocky robota i programiranju LEGO elemenata. Projekt ima cilj motivirati djevojčice za STEM aktivnosti, poticati suradnju i razvijati njihove vještine programiranja i timskog rada. U ovom projektu sudjeluje 170 djevojčica škole. Planirana je suradnja s udrugom „Neki novi klinci“ (voditelj: Ivan Lipanović, prof. mat. i inf., mentor sa završenom edukacijom za rad s darovitom djecom), Hrvatskim robotičkim savezom i docenticom dr.sc. Dianom Tomić voditeljicom centra za obrazovanje nastavnika Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Vrijednost ovog projekta prepoznalo je i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih te za njegovu provedbu dodijelilo značajna sredstva u iznosu od 4000 eura na čemu im srdačno zahvaljujemo.

Interaktivno izlaganje namijenjeno je:

Odgojno-obrazovnim djelatnicima – učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima koji traže inovativne načine za poticanje interesa za STEM i STEAM u osnovnoškolskom obrazovanju. Aktivnost je posebno zanimljiva onima koji žele implementirati tehnologiju i interdisciplinarni pristup u svoj rad.

Školskim voditeljima i ravnateljima – koji žele uvesti suvremene projekte u svoje škole kako bi podržali inkluzivno i tehnološki napredno obrazovanje, s naglaskom na osnaživanje djevojčica u STEM područjima.

Donositeljima obrazovnih politika i stručnjacima za kurikulum – zainteresiranim za konkretne primjere kako praktično implementirati STEM aktivnosti u osnovnim školama, uključujući rad s mladima i tehnologijom.

Sudionicima konferencije iz šire zajednice – poput roditelja, nevladinih organizacija, te pojedinaca koji podržavaju rodnu ravnopravnost i tehnološko opismenjavanje djece.

Za sudjelovanje u predstavljanju projekta STEM-ice na konferenciji, poželjna su sljedeća prethodno stečena znanja, vještine i iskustva:

Osnovno razumijevanje STEM i STEAM koncepta – Sudionici bi trebali imati osnovno znanje o interdisciplinarnom pristupu koji povezuje znanost, tehnologiju, inženjerstvo, umjetnost i matematiku.

Iskustvo u obrazovanju – Poželjno je iskustvo u poučavanju, mentorstvu ili radu s djecom kako bi sudionici lakše razumjeli pedagoške aspekte projekta.

Interes za tehnologiju i inovacije u obrazovanju – Otvorenost za korištenje digitalnih alata, robota i programiranja može pomoći u boljem shvaćanju tehničkih elemenata projekta.

Fokus je na inspiriranju i pokazivanju praktične primjene STEM-a u obrazovanju, čineći prezentaciju dostupnom različitim profilima sudionika konferencije.

Perica Vulić Vočanec
Osnovna škola Ivana Meštrovića, Zagreb
Croatia

Perica Vulić Vočanec je učiteljica mentorica razredne nastave s više od 25 godina iskustva u učionici. Strastvena je prema integraciji suvremenih tehnologija i inovativnih metoda u nastavu, a posebnu pažnju posvećuje poticanju kreativnosti i kritičkog razmišljanja kod svojih učenika. Perica je višegodišnji EU Code Week Leading teacher te redovito uključuje elemente informatike u svoje poučavanje kroz aktivnosti poput unplugged kodiranja, programiranja s LEGO Spike setovima te korištenja Micro:bitova. Osim toga, svakodnevno koristi digitalne alate i Web 2.0 tehnologije kako bi obogatila nastavu i motivirala učenike. U svojoj školi dugogodišnji je povjerenik za natjecanja Dabar i Sudoku. Volonterski radi s darovitom djecom na projektima First Lego Legue Explore i STEM-ice, te vodi dvije sekcije Učeničke zadruge Eko Meštri: Eko Art i Kukič. Perica tečno govori engleski, talijanski i francuski, a trenutno uči španjolski jezik. Njezin rad prepoznat je kao inspirativan i inovativan, a misija joj je stvaranje inkluzivnog i motivirajućeg okruženja u kojem učenici mogu razvijati svoje potencijale i pripremati se za izazove 21. stoljeća.

Marijana Galušić
Osnovna škola Ivana Meštrovića, Zagreb
Croatia

Marijana Galušić, rođena je 12. siječnja 1995. godine u Stuttgartu. Živi i radi u Zagrebu kao učiteljica informatike u osnovnoj školi, gdje predaje informatiku u razrednoj nastavi. Učiteljski fakultet završila je u Osijeku, a za vrijeme studija bila je aktivna u različitim studentskim poslovima, volonterskim aktivnostima i članstvu u organizaciji AIESEC. Posebno se ističu njezine funkcije članstva u dolaznoj razmjeni studenata, vođenja marketinškog tima i rada kao projekt menadžer za dolaznu razmjenu.

Nakon završetka obrazovanja, pripravnički staž odradila je u OŠ Ivana Meštrovića, gdje je položila stručni ispit. Tijekom dosadašnje karijere sudjelovala je na brojnim stručnim skupovima, konferencijama, predavanjima na FER-u te programima poput IRIM-a i “Budi internet genijalac”. Aktivno se uključila u organizaciju natjecanja Dabar u svojoj školi, kao i pripremu tima za Smotru FLL First LEGO League Explore.

Osim profesionalnog usavršavanja, Marijana uživa u sportu, druženju s prijateljima, putovanjima i gledanju dokumentarnih filmova, što doprinosi njezinoj ravnoteži između profesionalnog i privatnog života.