Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Vidjeti jezik–diskretna individualizacija i univerzalni dizajn radionica izrade vizualne podrške za učenike s teškoćama

Vizualna podrška i stupnjevanje aktivnosti te modeliranje primjera igraju ključnu ulogu u razvijanju izvršnog funkcioniranja u učenika; pomažu im da bolje razumiju i slijede zadatke, smanjuje stres te pružaju strukturu koja podržava njihovu samostalnost. Osim toga strategija su i alat pristupačnosti i stvaranja uključivog obrazovnog okruženja za sve učenike, osobito za naše učenike s disleksijom, ADHD-om i učenike u spektru autizma. Ova radionica povezuje principe univerzalnog dizajna s praktičnim alatima za stvaranje vizualnih rješenja koja olakšavaju razumijevanje, komunikaciju i autonomiju te samostalnost učenika. Primjena vizualne podrške temelji se na prepoznavanju neurološke raznolikosti i biološke potrebe za jasnim, višemodalnim prikazom informacija. Kroz radionicu sudionici će osvijestiti važnost vizualne podrške kao oblika diskretne individualizacije te usvojiti vještine potrebne za njezinu izradu i implementaciju u svakodnevnom radu u predškolskim ustanovama i osnovnoj školi. Na praktičnom dijelu radionice polaznici će raditi sa softverom za simbolizaciju prostora i obrazovnih aktivnosti te istražiti različite pristupe upravljanju ponašanjima u učionici. Korištenjem tableta, svaki će sudionik simbolizirati vlastiti prostor ili odabranu obrazovnu aktivnost, razvijajući rješenja prilagođena specifičnim potrebama njihovih učenika. Osim praktičnog rada, radionica uključuje i razmjenu iskustava, refleksiju te zajedničku diskusiju o načelima inkluzivnog obrazovanja i pristupačnosti. Polaznici će, zajedno s voditeljicama, istražiti primjere dobre i loše prakse, naučiti komunicirati na vizualnom jeziku korisnika AAK (alternativne i augmentativne komunikacije) te definirati smjernice za uspješnu prilagodbu prostora i sadržaja. Univerzalni dizajn, tehnologija i vizualna podrška ključni su za osiguravanje jednakih mogućnosti u obrazovanju i životu. Kroz radionicu sudionici će razviti praktične vještine i razumijevanje kako prilagodba odgojno-obrazovnog prostora i sadržaja može doprinijeti stvaranju uključivijeg okruženja za sve dionike odgojno-obrazovnog procesa.

Aktivnost je namijenjena svim djelatnicima i djelatnicama predškolskih ustranova i osnovnih škola koji rade s djecom i učenicima s teškoćama i invaliditetom.

Polaznici trebaju biti upoznati s radom sa zaslonom na dodir.

Eva Pavić
Obrazovni centar Wisdom Tree
Croatia

Eva Pavić je majka negovoreće autistične djevojčice Franke (10 g.) koja od svoje 4. godine komunicira uz pomoć potpomognute komunikacije (komunikacijskim pločama i PODD komunikacijskom knjigom u papirnatom obliku, znakovanjem i komunikatorom kao visokotehnološkim oblikom AAK). Eva je položila edukaciju za PODD provoditelja 1. stupnja te se time bavi i sa stručne strane. Roditeljima negovoreće djece pomaže sa savjetima kako započeti s potpomognutom komunikacijom te drži predavanja i radionice o praktičnoj primjeni AAK u svakodnevnom životu. Eva radi kao predavačica engleskog i njemačkog jezika i upotrebljava AAK i komunikacijske ploče kao univerzalni dizajn u podučavanju.

Kosjenka Petek
Obrazovni centar Wisdom Tree
Croatia

Kosjenka Petek je diplomirana učiteljica i odrasla autistična nagluha osoba s 20-godišnjim iskustvom u nastavi i integraciji novih tehnologija i alata u odgojno-obrazovnim i kulturnim okruženjima. Kao teacher trainer od 2012. godine posvećena je kontinuiranom profesionalnom razvoju učitelja i učiteljskih kompetencija kroz edukacije, konferencije i suradnje s privatnim i državnim sektorom. Aktivno se bavi razvojem i promicanjem raznolikih obrazovnih pristupa s naglaskom na inkluzivnost i ljudska prava djece, učenika s teškoćama i invaliditetom. S Evom Pavić osmislila je i provodi radionice “Vidjeti jezik” o pravima negovorećih i neurodivergentnih osoba na obrazovanje, univerzalnom dizajnu i implementaciji AAK, potpomognute komunikacije. Kao odrasla osoba u spektru autizma i samozastupnica zalaže se za ravnopravnu društvenu participaciju manjinskih skupina, s naglaskom na participaciju djece i osoba s invaliditetom. Posvećena je razvoju i implementaciji inicijativa koje potiču inkluzivnost i ravnopravnost te oblikovanju inkluzivnih prostora i okruženja gdje se sve osobe, bez obzira na svoje specifičnosti, osjećaju ravnopravno, prihvaćeno, uključeno i voljeno.