Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Igrom i tehnologijom do razvoja strateškog razmišljanja

Više nego ikad kod učenika je potrebno razvijati vještine poput rješavanja problema, logičnog mišljenja, strateškog razmišljanja, planiranja unaprijed te razvijati strpljenje i ustrajnost. Bez obzira na sve mogućnosti koje su im danas na raspolaganju, naši učenici i dalje najviše vole igru. Strateške igre nisu samo zabava – one su moćan alat za razvoj ključnih vještina potrebnih za život u modernom svijetu. Ove igre potiču kreativno razmišljanje, jačaju sposobnost predviđanja posljedica te razvijaju timski duh kada se igraju u paru ili grupi. Također, učenici kroz igru uče kako nositi se s neuspjehom, razumjeti svoje pogreške i primijeniti naučeno u novim pokušajima. Strateške igre grade koncentraciju i pažnju te potiču strpljenje dok učenici traže najbolji način za rješavanje izazova. Kroz zabavu, učenici na intuitivan način razvijaju vještine koje će im koristiti u obrazovanju, karijeri i svakodnevnom životu. Upravo zato, ove igre predstavljaju most između učenja i igre – dvije aktivnosti koje djeci možda ne idu ruku pod rukom u svakom slučaju. Našu radionicu želimo organizirati u dva dijela: U prvom dijelu ćemo nastavnike upoznati sa nekoliko strateških igara za koje su potrebni samo papir i olovka. Djeluje nevjerojatno ali itekako moguće. Za svaku od igara je važna strategija pobjede. U drugom dijelu radionice, u igranje ćemo uključiti tehnologiju. Nastavnicima ćemo pokazati online verzije igara ali i odigrati igre na način da je s druge strane umjetna inteligencija. Jako je važno osvijestiti kod učenika prednosti koje imaju pred alatima umjetne inteligencije, a to je mogućnost učenja na pogreškama.

Učitelji matematike ali i svi ostali odgojno - obrazovni radnici koji igre mogu iskoristiti s ciljem promocije STEM-a ili održavanja radionica na satovima razrednika ili u radu s darovitim učenicima

Nisu potrebna nikakva predznanja

Antonija Capan
OŠ Grabrik, Karlovac
Croatia

Antonija Capan, mag. educ. math., učiteljica je Matematike u Osnovnoj školi Grabrik. Autor je raznih digitalnih i tiskanih radova. Trenutno je na završnoj godini poslijediplomskog specijalističkog studija "E - učenje u obrazovanju i poslovanju". Bila je član Radne skupine predmetnih kurikuluma posebnih programa za osnovnu školu, Radne skupine za izradu nacionalnih ispita te Radne skupine za izradu kurikuluma izvannastavne aktivnosti i fakultativnog predmeta za razvoj digitalnih kompetencija učenika u sklopu projekta „BrAIn”. Predsjednica je udruge stemKA – udruge za popularizaciju znanosti. Jedna je od organizatorica ekipnog natjecanja iz matematike "nauMATiKA" te međunarodne STEM konferencije u Karlovcu "stemKA".

Daniela Marčetić
Trgovačko-ugostiteljska škola Karlovac
Croatia

Daniela Marčetić, mag.educh.math., nastavnica je Matematike promovirana u zvanje mentora. Još prije početka rada u obrazovanju aktivno je sudjelovala u popularizaciji znanosti i STEM-a u vrtićima, osnovnim i srednjim školama čime se aktivno bavi i dalje. U radu s učenicima zanima se za primjenu matematike u svakodnevnom životu, matematičke igre i matematiku u igrama, primjenu dramsko pedagoških vježbi i igara u nastavnom radu, a zadnjih nekoliko godina intenzivno radi s (potencijalno) darovitim učenicima. Sudjeluje u brojnim školskim, državnim i međunarodnim projektima ili kao autor ili kao koordinator te vodi edukacije o primjeni raznih digitalnih alata u nastavi za sve koji sudjeluju u radu s djecom i mladima, autor je programa za rad s potencijalno darovitom djecom i organizatorica niza STEM natjecanja, radionica i predavanja, te jedna od organizatorica Ljetnog znanstvenog kampa "STEAM uz Mrežnicu" za (potencijalno) darovitu djecu. Autorica je nekoliko video lekcija vezanih za nastavni sadržaj osnovnoškolske matematike.