Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Umjetna inteligencija – od kud početi?

U sklopu izlaganja "Umjetna inteligencija – od kud početi?", osvrnut ćemo se na prve korake, neizvjesnosti, izazove, uspjehe ali i teškoće s kojima smo se suočavali tijekom eksperimentalne provedbe fakultativnog predmeta Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene. Kroz konkretna iskustva, predstavit ćemo kako smo započeli s implementacijom predmeta, od osmišljavanja strategija i aktivnosti do prilagodbe nastavnih metoda koje omogućuju učenicima uspješno savladavanje ishoda. Poseban naglasak stavit ćemo na korištenje UI alata, ističući kako smo birali i primjenjivali te kako smo rješavali probleme koji su se javljali tijekom provedbe. Kroz primjere iz učionice, prikazat ćemo sudjelovanje učenika u praktičnim aktivnostima poput provođenja Turingovog testa, treniranja jednostavnih modela strojnog učenja, pisanja programa za probijanje lozinki brute force metodom te analize sigurnosnih izazova i etičkih implikacija. Dodatno ćemo istaknuti koristi terenske nastave u kojoj su učenici istraživali teme kriptoimovine, bitcoina i blockchain tehnologije, povezujući teoriju s praktičnim primjenama te rezultate provedenog istraživanja o stavovima, percepciji i primjeni UI među učenicima. Na temelju povratnih informacija učenika te njihovog promišljanja o društvenim, tehnološkim i etičkim aspektima umjetne inteligencije, podijelit ćemo važne spoznaje koje mogu poslužiti kao smjernice za uspješnu implementaciju sličnih inicijativa u drugim školama. Izlaganje nudi praktičan uvid u načine integracije umjetne inteligencije u nastavu, istovremeno ističući njenu primjenu kao alata za unapređenje procesa učenja i poučavanja.

Naše izlaganje namijenjeno je svim učiteljima i nastavnicima koji su zainteresirani za inovativne pristupe u primjeni umjetne inteligencije (UI) u obrazovanju i žele pridonijeti unapređenju obrazovnog iskustva učenika kroz istraživanje i implementaciju UI u nastavi. Posebno je korisno nastavnicima koji razmišljaju o uvođenju fakultativnog predmeta: Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene, a žele saznati više o konkretnim primjerima, izazovima i mogućnostima koje ovaj predmet donosi. Izlaganje pruža praktične smjernice, primjere dobre prakse i inspiraciju za osmišljavanje programa koji spajaju teoriju i primjenu, te pomaže u donošenju odluke kako najbolje integrirati UI u nastavni proces.

Za sudjelovanje u našem izlaganju nisu potrebna specifična predznanja iz područja umjetne inteligencije niti prethodno iskustvo u radu s UI tehnologijom. Dovoljna je otvorenost za istraživanje i želja za otkrivanjem mogućnosti primjene UI u obrazovanju.

Sanja Pavlović Šijanović
Gimnazija Vukovar
Croatia

Na fakultetu Organizacije i Informatike u Varaždinu, završava program studija Informatike, smjer Informacijski sustavi te stječe stručnu spremu sedmog stupnja i stručni naziv Diplomirani informatičar. Na Visokoj učiteljskoj školi u Čakovcu završava program pedagoško-psihološke izobrazbe. Po povratku u Vukovar, 2001. godine zapošljava se u Gimnaziji Vukovar kao nastavnik informatike. Napredovala je u zvanje savjetnika. Sudjeluje u brojnim projektima vezanim za edukacije odraslih te nastavnika. Microsoft Innovator Educator Expert od 2016. godine. Šestu godinu zaredom, dobitnica je zahvalnice za doprinos razvoju kvalitete odgojno obrazovnog sustava Republike Hrvatske. Redovito se stručno usavršava, sudjeluje u projektima, piše stručne članke i radove te voli nove izazove. Sudjeluje u projektu BrAIn i provodi fakultativnu nastavu Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene.

Davor Šijanović
Gimnazija Vukovar
Croatia

Osnovnu i srednju školu završava u Vukovaru, te upisuje Kineziološki fakultet u Zagrebu na kojem stječe diplomu profesora fizičke kulture. Zbog ratnih zbivanja jedno vrijeme provodi u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje upisuje poslijediplomski fakultet na Sveučilištu u Sacramentu (CSUS), završava jednu godinu, ali iz privatnih razloga vraća se iz SAD-a i nastavlja svoj profesionalni put u Gimnaziji u Vukovaru, gdje radi od 1998. godine na poslovima nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture. U periodu od 2013. do 2018. godine uspješno obnaša dužnost ravnatelja Gimnazije Vukovar u vrijeme početka i završetka pilot projekta e–Škole. U školskoj 2018. / 2019. godini nastavlja raditi u Gimnaziji Vukovar na radnom mjestu nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture. Član je etičkog povjerenstva Opće županijske bolnice Vukovar i bolnice hrvatskih veterana i Upravnog vijeća saveza školskih sportskih društava Vukovarsko – srijemske županije. Redovito se stručno usavršava, kako u struci, tako i u primjeni IKT-a u nastavi. Aktivno i potpuno vlada Engleskim jezikom na razini C2 (položen TOEFL ispit u SAD – u). Uvijek nastoji biti usredotočen na inovacije i razvijati kreativnost kod djece kako bi svojim iskustvom dao doprinos unaprjeđenju obrazovnog sustava RH. Šesterostruki je dobitnik nagrade za doprinos razvoju kvalitete odgojno – obrazovnog sustava Republike Hrvatske.

Antonija Milić
Gimnazija Vukovar
Croatia

Profesorica je biologije i kemije, profesor savjetnik iz kemije. Zaposlena je u Gimnaziji Vukovar kao profesorica kemije. Ujedno je i profesor koordinator međunarodnog projekta BLOOM za Republiku Hrvatsku. Četverostruka je dobitnica nagrade za najuspješnijeg odgojno obrazovnog djelatnika u Republici Hrvatskoj. Voditeljica je eko škole i niza međunarodnih projekata. Zajedno s kolegama i učenicima, a kao rezultat predanosti projektima, dobitnica je nacionalnih i europskih oznaka kvalitete za različite međunarodne projekte.