Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Primjena hakerskih vještina izvan računarstva

U prošlogodišnjoj prezentaciji, "Demistificiranje hakera i hakiranja", glavne tvrdnje su bile kako hakiranje nije kriminalna djelatnost te, još bitnije, nije specifična za informacijske tehnologije i ne samo da se može, već se koristi i u drugim područjima, ali pod drugačijim nazivima. Ove godine bavimo se temom hakiranja u drugim područjima te je cilj tu tvrdnju demonstrirati i u praksi. To će biti napravljeno uz pomoć sudionika BoF-a tako da će prvo biti objašnjeno što smatramo hakiranjem, a potom će biti dani primjeri što je i što nije hakiranje u raznim područjima. Kroz te primjere sudionici BoF-a će moći sami pokušati razmišljati na način hakera i razlikovati razmišljanje koje se smatra hakiranjem od onoga koje se ne smatra. Potom će sudionici imati priliku sami osmisliti zadatke iz svog područja koji potiču hakersko razmišljanje. Nakon toga, odabrat ćemo nekolicinu reprezentativnih primjera te ih pokazati svim sudionicima i tražiti od njih da rješavaju te zadatke kao hakeri. Nakon toga ćemo raspraviti je li to bio zadatak koji potiče hakersko razmišljanje te, ako je potrebno, može li se poboljšati u tom smjeru. S obzirom na kratkoću vremena, ako ne stignu svi pokazati što su napravili, odabrat će se samo po jedan primjer iz svakog područja, a autori će nakon BoF-a porazgovarati s ostalima. Ciljevi ovog BoF-a su demonstrirati da hakiranje doista nije specifično za informacijske tehnologije, upoznati sudionike s hakerskim razmišljanjem i započeti s izgradnjom baze primjera koje će nastavnici moći koristiti kako bi kod djece razvijali hakersko razmišljanje. Voditelj BoF-a stručnjak je za kibernetičku sigurnost i dobro upućen u hakiranje kao temu te je u stanju voditi prisutne kroz različite teme i ukazivati što je hakiranje, a što nije.

Nastavnici raznih predmeta, prevenstveno u osnovnim školama, ali ova tema može biti korisna i nastavnicima u srednjim školama.

Nema posebnih potrebnih predznanja, osim onih koje već sudionici imaju s obzirom na svoju profesionalnu karijeru. Ideja je da im mi objasnimo i pokušamo kroz primjere ilustrirati što bi bilo hakiranje, a potom da oni to pokušaju primjeniti u svom području.

Stjepan Groš
Sveučilište u Zagrebu Fakultet elektrotehnike i računarstva
Croatia

Stjepan Groš izvanredni je profesor na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, specijaliziran za informacijsku i kibernetičku sigurnost. Njegovi znanstveni i stručni interesi uključuju primjenu naprednih metoda u analizi i rješavanju izazova u tim područjima. Objavio je brojne znanstvene radove te vodio i sudjelovao u projektima financiranim sredstvima EU, ostvarivši uspješnu suradnju s vodećim tvrtkama i državnim institucijama u Hrvatskoj. Od 2014. godine vodi Laboratorij za informacijsku sigurnost i privatnost, koji djeluje u sklopu Centra za umjetnu inteligenciju FER-a. Aktivno doprinosi organizaciji i razvoju stručne zajednice kao voditelj znanstvene konferencije Sigurnost informacijskih sustava unutar skupa MIPRO. Član je povjerenstva za poslijediplomski specijalistički studij Informacijska sigurnost na FER-u. Otac je djeteta od 8 godina koji izražava želju biti haker zbog čega je u zadnje vrijeme jako zainteresiran za pitanje kako djecu rane školske dobi naučiti hakerskim vještinama, ali i općenito kako im razvijati kritično i kreativno razmišljanje iskorištavajući tehnologiju koja im je bliska.

Mirela Puškarić
Osnovna škola Zapruđe, Zagreb
Croatia

Završila je Prirodoslovno matematički fakultet u Zagrebu na kojemu stječe zvanje profesora matematike i informatike te je kao učitelj mentor zaposlena u Osnovnoj školi Zapruđe u Zagrebu. Dugi niz godina aktivno sudjeluje u raznolikim školskim, nacionalnim i internacionalnim projektima, kao koordinator ili sudionik te je za pojedine i posebno nagrađena. Dobitnica je nagrade za rad u obrazovanju. Redovito se stručno usavršava na nacionalnim i međunarodnim seminarima, tečajevima i platformama. Voditelj je školskog Tima za kvalitetu, mentor pripravnicima te se aktivno uključuje i u različite certificirane zajednice online edukatora kroz koje razmjenjuje iskustva i znanja. U svrhu popularizacije STEM-a rado se uključuje i organizira različita STEM događanja u školi te uključuje svoje učenike u slična događanja i izvan nje. Jednako tako organizira raznolika matematička te informatička natjecanja te aktivno provodi sve inicijative koje promiču pozitivne utjecaje digitalne tehnologije i razvoj matematičkih kompetencija. Područje njezinog posebnog interesa je profesionalno informiranje i usmjeravanje učenika.