AI - putokaz za budućnost
Drastično se u odgojno obrazovni proces miješa nedostatak koncentracije učenika. Učenici kroz vrijeme nazaduju vještinama i znanjem a obrnuto tome rastu vrste tehnologija koje im okupiraju svakodnevicu. Učitelji na sve moguće načine pokušavaju doskočiti rapidnim promjenama ne bi li sačuvali nivo znanja i vještina ili makar spriječili daljnje padove. Važno je ono što smatramo neprijateljem pripitomiti da postane prijatelj i igra za našu učiteljsku stranu. Stoga kako bi generacijama Z i Alfa približili nastavne sadržaje odlučili smo se za opciju pri kojem učenici rade za učenike u svrhu usvajanja važnih pojmova. Projekt kojeg smo osmislili kao pokusni u kojem učenici uz pomoć AI osmišljavaju i izrađuju lekciju za Dan sigurnijeg interneta te sadržaje za ponavljanje, koristeći AI u sklopu projekta BrAIn dao je izvrsne rezultate i postavio se kao putokaz za budućnost. Što je AI, pitali smo učenike. Naravno znali su - ChatGPT! No to nije sve! On je možda početak ali zapravo mogućnosti su nebrojene. Od mogućnosti programiranja, “face recognition” računalnih igara, generiranja videa i fotografija, pretvorbe teksta u glas do izrade samog scenarija tj. sustavnog sadržaja za poučavanje. Tijekom predavanja pokazat ćemo praktičnu provedbu BRAIn projekta te mogućnosti raznovrsnih AI alata u nastavi. Jer, naši su učenici predmetne nastave za učenike razredne nastave osmislili scenarij uz pomoć AI-a, nakon scenarija izradili i video pomoću AI alata (Canva i Adobe Express) , koristili chat GPT / Copilot, te ElevenLabs u kojem su tekst pretvorili glas te u svrhu ponavljanja usvojenih pojmova napravili kviz pomoću AI.
Učitelji razredne nastave, predmetni profesori u osnovnoj i srednjoj školi.
Osnovne računalne vještine.
Mirena Maljković
Osnovna škola Rapska, Zagreb
Croatia
Mirena Maljković je savjetnica učiteljica informatike koja iza sebe ima nekoliko radova na konferencijama, ali i istraživanja uvijek tražeći nove načine podučavanja te pomičući granice u nastavnom procesu. Također je autorica projekta Dan BezVeze koji promiče svrsishodno korištenje tehnologija te educira kako djecu i roditelje.
Projekt je preuzelo na desetke škola diljem Hrvatske. Na temeljima projekta Dan BezVeze pokrenula je Erasmus te eTwinning projekt jer smatra da je vrlo važno učenike podučavati opasnostima tehnologija.
Tijekom posljednjeg Erasmus projekta provedenog u školi pod nazivom "Abeceda školskog zadovoljstva kroz međugeneracijsko učenje odlučila se za edukaciju u Dublinu naziva Artificial Intelligence for Education: Exploring the Frontiers of ICT te se u posljednje vrijeme zabavlja načinima uvođenja AI u nastavu i podučavanju kolega prednostima AI u nastavnom procesu.
Mentorica je studentima UFZG-a modula informatika iz Metodike informatike.
U slobodno vrijeme trči, pleše i piše.
Iva Fabijanić
Osnovna škola Rapska, Zagreb
Croatia
Iva Fabijanić učiteljica je informatike u OŠ Rapska. Veliku važnost pridaje ulaganju u znanje, osobnom razvoju i širenju područja vlastitih interesa. Zbog profesionalne želje za razvojem, često sudjeluje na edukacijama i webinarima vezanim uz obrazovanje. Trenutno je članica Erasmus tima, u sklopu kojeg sudjeluje u projektu Abeceda školskog zadovoljstva kroz međugeneracijsko učenje. Autorica je članka Some Predictors of University Students’ Subjective Well-Being in Croatia During The COVID-19 Pandemic, objavljenog u Europskom časopisu za mentalno zdravlje. Završila je program UX dizajna na Visokom učilištu Algebra, a u slobodno vrijeme se posvećuje kreativnosti i fizičkoj aktivnosti poput trčanja i
grupnih kondicijskih treninga.