Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Strojno i zabavno

Kroz interaktivno izlaganje predstavit ćemo kako smo obradili temu strojnog učenja u okviru eksperimentalnog kurikuluma BrAIn. Osnovni koncepti strojnog učenja vrlo su složeni i učenicima teško shvatljivi. Zbog toga je bio veliki izazov kako osmisliti aktivnosti kojima ćemo strojno učenje, a posebno tipove strojnog učenja, približiti učenicima a da ih u tom procesu ne izgubimo u šumi podataka. Tu nam je u velikoj mjeri pomoglo višegodišnje sudjelovanje u projektu STEMWave koji se već godinama, između ostalog, bavi umjetnom inteligencijom.

Kako su učenici upoznali određeni tip strojnog učenja, kroz konkretne alate su to i sami iskusili i istraživali.

Kao primjer učenja pod nadzorom učenici su igrali igru „Quick, Draw!“. „Quick, draw!“ je online igra pogađanja koju je razvio i objavio Google koja izaziva igrače da nacrtaju sliku predmeta ili ideje, a zatim koriste umjetnu inteligenciju neuronske mreže da pogode što crteži predstavljaju. AI uči iz svakog crteža, poboljšavajući svoju sposobnost točnog pogađanja u budućnosti.

Drugi primjer je igra Pac-Man ali s posebnim dodatkom. Učenici treniraju model igre tako da prepoznaje pokrete njihove ruke. Umjesto korištenja tipki sa strelicama, usmjeravaju svoj lik (poput Pac-Mana) koristeći kažiprst. Također, kao primjer potpomognutog strojnog učenja učenici su igrali igru utrkivanja motocikala na stazi. Cilj igre je imati najbrže vrijeme kruga na stazi. Motocikli uče metodom pokušaja i pogrešaka i na temelju toga nadograđuju svoje znanje. Učenici im mogu dati dodatne nadogradnje putem izbornika, ali sa svakom nadogradnjom započinje novi proces učenja.

Kroz cjelokupnu aktivnost učenici su usvojili osnovne koncepte strojnog učenja. Kroz interaktivno izlaganje podijelit će se i iskustvo akcijskog istraživanja te kako je ono utjecalo na realizaciju eksperimentalnog kurikuluma.

Interaktivno izlaganje namijenjeno je odgojno-obrazovnim djelatnicima u osnovnoj i srednjoj školi te svim zainteresiranim polaznicima koji u projektu ili zainteresirani za projekt BrAIn. Očekujemo kolege koji su u projektu da podjele svoje mišljenje i iskustva s ovom ili sličnim temama.

Nema posebnih zahtjeva oko prethodnog znanja polaznika.

Marin Kanaet
Elektrotehnička i prometna škola Osijek
Croatia

Marin Kanaet, profesor je matematike i fizike s 15 godina rada u osnovnoj i srednjoj školi. Od 2018. godine predaje matematiku u Elektrotehničkoj i prometnoj školi Osijek gdje ujedno obavlja i poslove satničara. Sudjelovao je u brojnim Erasmus projektima. Jedan je od autora priručnika te digitalnih sadržaja uz udžbenike iz matematike. Nastoji pratiti razvoj tehnologija i alata koji su primjenjivi u nastavi i uvijek traži načine kako unaprijediti svoju nastavu. Svoja znanja i iskustva rado dijeli s kolegama na stručnim skupovima županijske i državne razine. Ponosni je dobitnik jedne od tri nagrade u prošlogodišnjem CARNET-ovom natjecanju “Uho, grlo, DOS”.

Tihana Kraml Kanaet
Osnovna škola "Tin Ujević" Osijek
Croatia

Tihana Kraml Kanaet, profesorica je matematike i fizike s 15 godina iskustva u nastavi. Radi u OŠ „Tin Ujević“ u Osijeku i predaje matematiku. Od 2022. napredovala je u zvanje učitelj mentor. U radu škole je aktivno uključena kroz sudjelovanje u Timu za kvalitetu, vođenje Aktiva prirodne skupine predmeta, koordiniranje provedbe nacionalnih ispita i organiziranje školskih natjecanja za učenike. Redovito sudjeluje na županijskim stručnim aktivima, kao i državnim stručnim skupovima s primjerima dobre prakse. Prati nove tehnologije i alate te se stručno usavršava u području digitalnih tehnologija, uključujući umjetnu inteligenciju.