Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Budućnost je stigla - AI alati i evolucija čitanja

U današnjem ubrzanom digitalnom dobu, evolucija čitanja ono dobiva potpuno novo lice zahvaljujući naprednim alatima umjetne inteligencije (AI). Tradicionalni pristupi čitanju teksta postaju prošlost dok novi AI alati, poput ChatDOC, ChatPDF i Google NotebookLM predstavljaju revolucionarnu transformaciju u načinu na koji pristupamo i analiziramo tekst. Ova radionica, nazvana "Budućnost je stigla - AI alati i evolucija čitanja", poziva sudionike da istraže kako spomenuti alati mijenjaju pejzaž čitanja te kako se nosimo s ogromnim količinama informacija. Radionica će sudionike provesti kroz inovativno iskustvo korištenja AI alata za čitanje digitalnih tekstova, istražujući funkcionalnosti ChatDOC, ChatPDF i Google NotebookLM alata. Cilj je upoznati polaznike s mogućnostima ovih alata te analizirati njihovu točnost u obradi tekstualnih materijala. Radionica započinje uvodom u trenutne trendove u području umjetne inteligencije i njezine primjene u olakšavanju čitanja i analize tekstova. U praktičnom dijelu, sudionici će aktivno koristiti spomenute AI alate za obradu tekstova, istražujući njihove mogućnosti pretrage, izdvajanja ključnih informacija te analize sadržaja. Kroz usporedbu alata, sudionici će dobiti uvid u njihove mogućnosti i ograničenja, uz naglasak na brzinu, preciznost i korisničko iskustvo. Kako bismo mjerili postignuće ciljeva, svaki sudionik će na kraju radionice popuniti anketu ocjenjujući performanse pojedinih alata i izražavajući vlastita iskustva, a voditelj radionice će analizirati povratne informacije te na temelju rezultata raspraviti prednosti i nedostatke svakog alata te donijeti zaključke.

Radionica je namijenjena širokom spektru polaznika koji žele istražiti i iskusiti primjenu AI alata u čitanju tekstova; prije svega nastavnicima, predavačima i stručnim suradnicima u obrazovanju koji žele istražiti nove tehnologije i njihovu primjenu u procesu čitanja i analize tekstova/dokumenata. Radionica omogućava interdisciplinarnu razmjenu ideja i iskustava te potiče šire razumijevanje kako AI alati utječu na evoluciju čitalačkih vještina u različitim kontekstima pa je njezin sadržaj moguće ponuditi širokom spektru sudionika.

Radionica je prilagođena sudionicima s različitim razinama iskustva te ne zahtijeva specifična prethodna znanja ili vještine. Sudionici bi trebali poznavati osnovni rad na računalu i znati osnove korištenja web preglednika kako bi pravilno koristili online AI alate, a osnovno razumijevanje PDF formata bilo bi korisno, ali nije obavezno. S obzirom na prilagodljivost aktivnosti i predviđenu podršku tijekom radionice, sudionici s različitim razinama predznanja mogu aktivno sudjelovati i pridonijeti diskusiji o primjeni AI u čitanju tekstova/dokumenata.

Josip Strija
Gimnazija Petra Preradovića Virovitica
Croatia

Dr. sc. Josip Strija, dipl. knjiž., viši je knjižničar i stručni suradnik školski knjižničar savjetnik u Gimnaziji Petra Preradovića Virovitica od prosinca 2007. godine. Dugogodišnji je voditelj Županijskoga vijeća školskih knjižničara Virovitičko-podravske županije. U dva je mandata bio predsjednikom Hrvatske mreže školskih knjižničara te predsjednikom Komisije za srednjoškolske knjižnice Hrvatskoga knjižničarskoga društva, kojoj je sada član te dugi niz godina predsjednik podružnice Hrvatske udruge školskih knjižničara Virovitičko-podravske županije. Član je nekoliko knjižničarskih udruga. Do sada je više od stotinu i pedeset puta izlagao na županijskim, međužupanijskim i državnim stručnim skupovima, održavši brojna predavanja i radionice te prezentiravši primjere dobre prakse. Provodi nekoliko državnih projekata ispred Hrvatske mreže školskih knjižničara (Lektira na mreži, Link Quest – Digitalna riznica znanja, 100 riječi i Mrežin čitateljski izazov), a 2020. godine pokreće stručni skup „Dani medijske pismenosti s HMŠK-om“. Područja interesa su mu medijska i informacijska pismenost, mrežna suradnja i korištenje digitalnih i AI alata u radu i nastavi. Nekoliko je puta nagrađen za svoj rad: 2016. godine nagradom „Eva Verona“ (HKD), 2020. godine nagradom "Tibor Tóth" (HIDD), 2024. godine Nagradom Zaklade Dr. Ljerka Markić-Čučuković FFZG-a, Nagradom Društva knjižničara Bilogore-podravine i Kalničkog prigorja te iste godine Nagradom "Višnja Šeta" (HUŠK). Pet godina zaredom dobio je i priznanje MZO-a Republike Hrvatske kao jedan od najboljih prosvjetnih djelatnika, a 2021. godine Grad Virovitica mu dodjeljuje Javno priznanje Grada Virovitice za djelatnost knjižničarstva i obrazovanja.