Razvijanje algoritamskog razmišljanja kroz društvene igre
Cilj izlaganja je pokazati učiteljima kako društvene igre mogu služiti kao učinkoviti alati za razvoj algoritamskog i logičkog razmišljanja kod djece, bez potrebe za složenim digitalnim alatima ili programiranjem. Igre poput Robot Turtles, Code Master, Rush Hour i šaha omogućuju učenicima da kroz zabavu uvježbavaju ključne koncepte poput sekvenciranja, planiranja, optimizacije, predviđanja i analize uzroka i posljedica, čime se razvijaju vještine potrebne za rješavanje problema u stvarnom svijetu.
Izlaganje uključuje interaktivne demonstracije odabranih društvenih igara, gdje će učitelji sudjelovati u rješavanju jednostavnih zadataka. Na taj način pokazat ćemo kako igre potiču logičko razmišljanje, strateško planiranje i angažman učenika, istovremeno povećavajući njihovu motivaciju za učenje.
Poseban naglasak bit će na priručniku za učitelje, koji sadrži popis društvenih igara, poveznice na besplatne digitalne verzije te smjernice za njihovu integraciju u nastavu. Priručnik učiteljima nudi praktične resurse za primjenu igara u različitim nastavnim okruženjima – uživo, online ili hibridno – proširujući mogućnosti za kreativno poučavanje.
Očekivani ishodi uključuju povećanje svijesti učitelja o potencijalu društvenih igara za razvoj logičkog razmišljanja kod učenika te smanjenje stresa i povećanje angažmana u nastavi. Igre dodatno potiču suradnju, komunikaciju i timski rad među učenicima, dok ih suočavaju s neizvjesnošću u kontroliranim uvjetima.
Na kraju, cilj je motivirati učitelje da razmotre implementaciju društvenih igara kao metode koja doprinosi razvoju algoritamskog razmišljanja i obogaćuje obrazovno iskustvo učenika. Igre stvaraju interaktivno okruženje u kojem učenici istražuju, razvijaju vještine i pripremaju se za buduće izazove, bilo u matematici, programiranju ili svakodnevnom životu.
Ciljana grupa za ovo izlaganje su učitelji osnovnih i srednjih škola, bez obzira na predmet koji predaju, a posebno oni koji žele unijeti inovativne metode u svoju nastavu. Ova grupa uključuje i učitelje s ograničenim tehničkim znanjima, koji traže pristupačne i zabavne načine za razvoj ključnih vještina kod učenika, poput algoritamskog razmišljanja, logike i suradnje. Njihova motivacija leži u povećanju angažmana i motivacije učenika, dok se suočavaju s izazovima poput nedostatka vremena i resursa za pripremu aktivnosti koje potiču kritičko razmišljanje te potrebe za jednostavnim, ali učinkovitim alatima za implementaciju u nastavni proces.
Za praćenje izlaganja nisu potrebna posebna predznanja, osim osnovnih pedagoških kompetencija i interesa za inovativne metode poučavanja. Sudionici ne trebaju imati tehnička ili programerska znanja, budući da izlaganje nudi praktičan i pristupačan pristup razvoju algoritamskog razmišljanja kroz društvene igre. Važno je da polaznici budu otvoreni za nove ideje i metode koje povezuju zabavu i učenje u obrazovnom procesu.
Valentina Blašković
Prva osnovna škola Ogulin
Croatia
Valentina Blašković, mag.prim.educ., učitelj mentor jedna je od istaknutih figura na području informatike i tehničke kulture u Hrvatskoj, a trenutno radi kao učiteljica Informatike u Prvoj osnovnoj školi Ogulin. Kao potpredsjednica Društva pedagoga tehničke kulture Ogulin, Valentina vodi radionice robotike, potičući najmlađe na kreativno razmišljanje i usvajanje STEM vještina. Aktivno je sudjelovala u EU projektu „STEM bajka", čime je dodatno promovira znanost i tehnologiju među djecom i mladima. Njezina predanost obrazovanju prepoznata je i na nacionalnoj razini. Višestruko je nagrađivana od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja – u prosincu 2018. godine osvojila je nagradu za jedan od najboljih digitalnih obrazovnih sadržaja, dok je šest godina zaredom dobila priznanje za najuspješnijeg odgojno-obrazovnog djelatnika.
Valentina je sudjelovala u izradi inovativnih metodičkih preporuka za kurikulume osnovnih i srednjih škola te snimala edukativne video lekcije za projekte "Škola za život" i "i-nastava". Njezina strast prema robotici donijela joj je 2020. godine prestižnu Godišnju nagradu Hrvatskog robotičkog saveza za izuzetan doprinos razvoju i unapređenju edukacije u robotici. Iste godine, nagrađena je i Godišnjom nagradom Hrvatske zajednice tehničke kulture za popularizaciju tehničke kulture među djecom i mladima, a ambicija i izvrsnost potvrđene su 2021. ulaskom u prestižnu zajednicu inovativnih nastavnika MIE stručnjaka na globalnoj razini, čiji član je još uvijek. Kulminacija njezinih dosadašnjih postignuća bila je 2022. godine, kada joj je dodijeljena Državna nagrada za tehničku kulturu – Faust Vrančić, čime je još jednom potvrdila svoju vodeću ulogu u području obrazovanja i tehnologije u Hrvatskoj.
Kristina Slišurić
OŠ „Matija Gubec“ Cernik
Croatia
Kristina Slišurić, dipl. inf., učitelj savjetnik, je predana edukatorica koja je svoju karijeru posvetila oblikovanju budućnosti mladih umova kao učiteljica informatike u osnovnoj školi u malom selu Cernik u Hrvatskoj. Prepoznata je kao Microsoft Innovative Educator Expert (MIEE) te vodeća učiteljica u projektu EU Code Week, s posebnim naglaskom na demokratizaciju obrazovanja u području kodiranja za svakog učenika.
Njezina strast za poticanjem ljubavi prema tehnologiji i inovacijama vidljiva je kroz aktivno sudjelovanje i organizaciju natjecanja i tečajeva iz programiranja. Osim toga, Kristina je plodna autorica obrazovnih članaka, dijeleći uvide i najbolje prakse kako bi inspirirala kolege edukatore na europskoj razini. Ove godine u Brusselu snimila je i nekoliko videa kojima se učitelje potiče i ohrabruje na korištenje i istraživanje aplikacija UI i obrazovanju. Koautorica je priručnika za učitelje Umjetna inteligencija u obrazovanju.
Kao voditeljica studijskih grupa u okviru MOOC-ova, predano radi na dovođenju IT tehnologije i kodiranja u svaku učionicu, stvarajući kolaborativno okruženje za učenje i dodatno obogaćujući obrazovno iskustvo kako za učenike tako i za kolege. Njena škola zahvaljujući njenim naporima nosi status BIG škole (Budi Internet genijalac) kao i EU Code week škole.
Kristina svoj utjecaj širi i izvan učionice kao autorica izazovnih zadataka za natjecanja iz informatike u Hrvatskoj, kao i za međunarodno natjecanje Bebras, pridonoseći intelektualnom razvoju učenika izvan školskih zidova. Voditeljica je Županijskog stručnog vijeća učitelja Informatike/Računalstva za osnovne i srednje škole Brodsko-posavske županije. Članica je Udruge Suradnici u učenju. Članica je Državnog povjerenstva za provedbu natjecanja iz Informatike.