Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Tehnologija koja vidi s nama

Učenici s teškoćama u vidnom polju suočavaju se s brojnim izazovima u obrazovanju, no suvremeni AI alati omogućuju prilagodbe koje im značajno olakšavaju učenje, ne samo matematike nego i drugih nastavnih područja. U ovom interaktivnom izlaganju bit će prikazani praktični primjeri kako digitalne tehnologije, osobito umjetna inteligencija, mogu podržati slabovidne i slijepe učenike. Alati poput Microsoft Math Solvera i Equatia omogućuju prepoznavanje matematičkih izraza, vizualizaciju rješenja i pružanje audio povratnih informacija, dok Microsoft Seeing AI pruža podršku u svakodnevnom učenju, omogućujući skeniranje teksta i njegovu zvučnu interpretaciju. AI se koristi i u izradi prilagođenih nastavnih materijala putem alata poput MagicSchool, Magic Students i Curipod, koji omogućuju izradu interaktivnih prezentacija, digitalnih lekcija i zadataka s opcijama za uvećavanje, promjenu kontrasta, upotrebu specifičnih fontova te dodavanje zvučnih opisa. Učenici s teškoćama u vidnom polju mogu aktivno sudjelovati u grupnim projektima zahvaljujući alatima kao što su Miro Whiteboard, koji podržava kolaborativni rad s opcijama uvećavanja i integracijom TTS (Text-to-Speech) tehnologije. Integracija ovih AI tehnologija omogućuje inkluzivno obrazovno okruženje, gdje učenici imaju pristup kvalitetnim, prilagođenim materijalima i alatima koji potiču njihovu autonomiju, samopouzdanje i aktivno sudjelovanje u nastavi. Izlaganje pruža uvid u inovativne metode i tehnologije koje unapređuju obrazovanje za sve učenike.

Interaktivno izlaganje je namijenjena nastavnicima osnovnih i srednjih škola, stručnim suradnicima te svima koji žele implementirati tehnologije za prilagodbu nastave učenicima s teškoćama u vidnom polju, posebice u području matematičkog obrazovanja.

Za sudjelovanje u ovom izlaganju nije potrebno prethodno specifično predznanje o umjetnoj inteligenciji, digitalnim alatima ili inkluzivnom obrazovanju. Aktivnost je osmišljena tako da je pristupačna svim nastavnicima, bez obzira na njihovu razinu iskustva s tehnologijama, a sudionici će tijekom izlaganja steći potrebne informacije i vještine za primjenu AI alata u nastavi

Marija Jurišić Šarlija
Zdravstvena škola, Split
Croatia

Marija Jurišić Šarlija zaposlena je u Zdravstvenoj školi u Splitu kao nastavnica matematike. U nastavi primjenjuje inovativne metode i tehnike kako bi potaknula veći angažman učenika. Napredovala u zvanje savjetnika 2021. godine. Nagrađivana od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja - šest puta prepoznata kao jedna od 500 najuspješnijih odgojno-obrazovnih djelatnika u Republici Hrvatskoj. Odabrana je 2021/2022. godinu za Microsoft Innovative Educator Expert (za izvanredno korištenje tehnologije u obrazovnom procesu). Uključena u timski rad u planiranju projekata na školskoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini. Redovito objavljuje digitalne obrazovne sadržaje i stručne članke, održava radionice i predavanja na svim razinama. Posvećena stalnom profesionalnom usavršavanju radi praćenja najnovijih trendova u području obrazovanja i tehnologije.

Ana Paradžik Prce
Zdravstvena škola, Split
Croatia

Ana Paradžik Prce je diplomirala fiziku na Prirodoslovno matematičkom fakultetu u Splitu. Radi u Zdravstvenoj školi gdje predaje fiziku, biofiziku i elektroniku. Napredovala je u zvanje savjetnika 2022. godine. U svrhu povećanja zainteresiranost mladih za znanosti, u školi vodi izvannastavnu aktivnost „Mladi istraživači“ i sudjeluje u nizu projekata na svim razinama. Dugogodišnji je edukator na međunarodnim Erasmus tečajevima za nastavnike. Kontinuirano se stručno usavršava kako bi pratila najnovije trendove i spoznaje u obrazovanju i znanosti.