Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

STEM i AI kreativnost učenika struke

Inovativna primjena umjetne inteligencije (AI) u nastavi predmeta ''Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene'' omogućuje učenicima struke razvoj kreativnosti, digitalnih vještina i primjenu znanja u STEM području na dinamičan i motivirajući način. Kroz primjenu besplatnih AI alata poput Gencrafta, Canve, ElevenLabs, AdobeExpressa i Suna, učenici kreiraju digitalne sadržaje koji povezuju matematiku, struku i umjetnost. Tijekom interaktivnog izlaganja sudionicima će se prikazati konkretni primjeri učeničkih radova nastalih uz AI alate. Učenici su koristili Gencraft i Canva alate za stvaranje slika iz teksta koje su potom pretvarali u edukativne slagalice, uvježbavajući matematičke vještine. Spojena je Geogebra s AI alatima kako bi se obogatila nastava i povezala umjetna inteligencija s područjem STEM-a i strukom. Uz ElevenLabs i AdobeExpress učenici su stvarali animirane video uratke, dodajući zvuk i vizualne elemente, dok su Suno koristili za stvaranje pjesama koje su služile kao kreativna motivacija na nastavi. Poseban naglasak stavljen je na proces učenja pisanja promptova za virtualne asistente, čime učenici usvajaju ključne vještine za rad s AI tehnologijom. Radni jezik nekih aktivnosti zbog korelacije s eTwinning projektom ''Wrap me...'' bio je engleski, što je dodatno unaprijedilo jezične kompetencije učenika. Predstavit će se i načini prilagodbe AI alata za učenike s teškoćama u učenju, čime se osigurala inkluzivnost nastavnog procesa. Sudionici će dobiti praktične savjete za uvođenje AI tehnologija u vlastitu nastavu te uvid u mogućnosti koje AI nudi za razvoj STEM kreativnosti kod učenika struke.

Nastavnici osnovnih i srednjih škola.

Osnovna informatička znanja.

Ana Marketin-Sedlar
Strojarska i prometna škola, Varaždin
Croatia

Ana Marketin-Sedlar, strukovna profesorica u Strojarskoj i prometnoj školi iz Varaždina. Budući da većina učenika koje podučava po završetku srednjoškolskog obrazovanja traži posao, aktivna je u provedbi eTwinning i Erasmus+ projekata u nadi da im pruži priliku za stjecaje znanja i vještina u međunarodnom okruženju te da im omogući osnaživanje njihovih životnih vještina. Također, suradnjom s Gospodarskom i Obrtničkom komorom Varaždinske županije, Fakultetom organizacije i informatike, Tehnološkim parkom, udrugom Makerspace te mnogim poduzećima, unaprjeđuje nastavu struke povezujući ju s novim tehnologijama. Time, nove generacije učenika nastoji što bolje pripremiti za tržište rada.

Aleksandra Schill
Strojarska i prometna škola, Varaždin
Croatia

Aleksandra Schill diplomirala je na Pedagoškom fakultetu u Osijeku i stekla zvanje profesor matematike i fizike. Zaposlena je u Strojarskoj i prometnoj školi u Varaždinu kao nastavnica matematike i ispitni koordinator državne mature. Napredovala je u zvanje profesor savjetnik. Redovito se stručno usavršava, vrlo često u svojstvu predavača. Aktivni je sudionik eTwinning projekata.