Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Vizualizacija književnosti uz Ideogram i D-ID

U vrijeme sveprisutne digitalizacije nemoguće je izbjeći koncept digitalnog učenja i poučavanja u odgojno – obrazovnom sustavu. Kako bismo učenike potaknuli na svrhovitu i učinkovitu primjenu digitalnih alata te omogućili potpuni razvoj njihovih znanja i vještina, ključno je implementirati digitalne alate u nastavni proces, ne samo unutar STEM područja, već i u sadržaje nastavnih predmeta koji nisu izravno povezani s tehnologijom – primjerice u nastavne sadržaje Hrvatskoga jezika. Interaktivno predavanje Vizualizacija književnosti kroz Ideogram i D-ID ukazuje na potencijalne izazove uporabe digitalnih alata u obrazovanju, ali i mogućnost ostvarenja balansa između tradicionalnih i modernih pristupa. Cilj je predavanja prikazati kako uporaba digitalne tehnologije, alata Ideogram i D-ID, u ne-tehnološkim predmetima poput Hrvatskoga jezika, zaista potiče učenike na kreativno izražavanje prilikom analize književnih djela. Dakle, navedeni digitalni alati povezuju književno djelo s vizualnim i digitalnim medijima te omogućuju stvaranje vizualnih prikaza tema, motiva i likova koje učenici bolje razumiju, a time i interpretiraju složene književne ideje. Istovremeno, učenici razvijaju kritičko mišljenje jer proces zahtijeva dubinsko razumijevanje teksta kako bi odabrali relevantne elemente za prikaz. Dakle, učenici su motivirani pročitati i analizirati zadano književno djelo kako bi mogli, kroz digitalne alate Ideogram i D-ID, iskazati svoja znanja, vještine i promišljanja. Zaključno, najvažnije je da nastavnik sam procijeni u kojoj mjeri i koje digitalne alate može i želi integrirati u nastavu svojega predmeta. Naravno, to ovisi o znanjima i sposobnostima učenika te temama koje se analiziraju. Najvažnije je napomenuti kako digitalni alati nisu sami po sebi cilj i svrha učenja i poučavanja, već saveznik koji učenicima, digitalnim urođenicima, stvara poznato okruženje u kojem mogu maksimalno unaprijediti i iskazati svoje kompetencije, znanja i vještine.

Ciljana grupa aktivnosti su nastavnici i profesori književnosti, jezika i društveno-humanističkih predmeta koji žele unaprijediti svoje nastavne metode kroz integraciju digitalnih alata i umjetne inteligencije. Aktivnost je također namijenjena edukatorima koji se bave razvojem kreativnih i analitičkih vještina kod učenika te žele istražiti mogućnosti tehnologije za interaktivnu interpretaciju književnih djela. Očekivani polaznici su osobe s osnovnim poznavanjem digitalnih alata i interesa za njihovu primjenu u obrazovanju, kao i oni koji žele usvojiti inovativne pristupe u poučavanju. Predavanje je posebno korisno za edukatore u osnovnim i srednjim školama, ali i za stručnjake koji rade s mladima u neformalnom obrazovanju ili kreativnim radionicama. Ciljana skupina obuhvaća sudionike koji žele potaknuti učenike na kritičko mišljenje, kreativno izražavanje i aktivno sudjelovanje u nastavi, koristeći tehnologiju kao alat za bolje razumijevanje (književnih i neknjiževnih) tekstova. Radionica je također prilagođena onima koji žele proširiti svoje kompetencije u području interdisciplinarnog poučavanja, spajajući tehnologiju i humanističke znanosti na suvremen i pristupačan način.

Za sudjelovanje u aktivnosti polaznici trebaju osnovna predznanja o radu s digitalnim alatima, kao što su korištenje računala, interneta i osnovnih multimedijskih aplikacija. Također, poželjno je osnovno poznavanje pedagoških pristupa u nastavi književnosti i jezika, kako bi mogli razumjeti i primijeniti prezentirane metode u svom obrazovnom kontekstu. Polaznici bi trebali imati interes za integraciju tehnologije u obrazovanje i otvorenost za korištenje novih alata. Prethodno iskustvo u korištenju digitalnih alata u nastavi nije nužno, ali je prednost za brže usvajanje prezentiranih tehnika. Spremnost za kreativno razmišljanje i eksperimentiranje s vizualnim i interaktivnim pristupima u nastavi također će biti korisna.

Mirna Glavan Grbeš
Prva srednja škola Beli Manastir
Croatia

Mirna Glavan Grbeš rođena je 9. listopada 1988. godine u Osijeku, gdje je završila osnovnoškolsko obrazovanje. Nakon završene Gimnazije Beli Manastir, upisala je Filozofski fakultet u Osijeku, smjer Hrvatski jezik i književnost i Povijest. Godine 2014. diplomirala je i stekla naziv magistre edukacije Hrvatskoga jezika i književnosti i magistre edukacije Povijesti. Odmah po završetku studija započela je s radom u odgojno-obrazovnom sustavom, a od 2019. godine predaje Hrvatski jezik u Prvoj srednjoj školi Beli Manastir. Desetogodišnje radno iskustvo u nastavi posvetila je razvoju čitateljske, medijske i informacijske pismenosti kod učenika, uz naglasak na poticanje kritičkog promišljanja. Također, njezin rad obuhvaća poučavanje hrvatskoga jezika kao inog, kako učenike kroz Pripremnu nastavu hrvatskog jezika, tako i volontiranjem za odrasle pristupnike. Ističe se njezin rad na razvijanju jezičnih vještina kroz inovativne metode, poput korištenja digitalnih alata i umjetne inteligencije u nastavi. Mirna sudjeluje u raznim obrazovnim inicijativama, od uređenja školskog digitalnog časopisa i vođenja školske Facebook stranice do europskih projekata u organizaciji Agencije za mobilnost i projekte Europske Unije. U studenom 2024. godine sudjelovala je na međunarodnom treningu pod nazivom „ON/OFF – Online and Offline Tools in Youthwork 2024″ održanom u Bratislavi, Slovačkoj, u organizaciji Slovačke nacionalne Erasmus+ agencije za područje mladih i sporta. Trening je predstavio i razne digitalne alate (Google Suite, Adobe Expres, Videoscribe, Miro, D-ID, Ideogram, PlayHT, CGDream), njihovu funkcionalnost, uporabu i komplementarnost između online i offline okruženja. Također, trening je bio usmjeren na digitalni rad s mladima i gamifikaciju u online i offline okruženjima. Nadalje, Mirna radi na promociji kulturne pismenosti kroz priče i pjesme za djecu, a trenutno razvija interaktivnu web-stranicu s edukativnim sadržajima za najmlađe. Svojim entuzijazmom i poticajnim pristupom motivira učenike na kreativno izražavanje, istraživanje, promišljanje i timski rad, čime značajno doprinosi implementaciji suvremenih metoda obrazovanja u nastavni proces.