Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

AI + AR = PROBLEM SOLVING

Interaktivnim izlaganjem AI + AR = PROBLEM SOLVING prikazat će se primjer iz prakse, odnosno uporaba umjetne inteligencije i alata za proširenu realnost u nastavi hrvatskoga jezika s ciljem kreiranja mobilne aplikacije za ruralni turizam. U sklopu nastave hrvatskoga jezika učenici su dobili zadatak istražiti mitološka bića dalmatinskog područja te problemskim pristupom osmisliti kreativno rješenje kojim će obogatiti turističku ponudu ruralnog područja. To su područja koja pripadaju Dalmatinskoj zagori i u kojima se turizam i turistička ponuda uglavnom temelje na gastronomskoj ponudi te seoskom, aktivnom i kulturnom i turizmu. Iako postoje mnoga izletišta koja privlače posjetitelje, veliki dio tih prirodnih područja nema popratnu priču i prepoznatljiv suvenir koji bi turistima pružio dodatni doživljaj. Istražujući navedena područja učenici su otkrili da njihov puk stoljećima dijeli ista vjerovanja u nadnaravna bića. Prikupili su svjedočanstva i zapise o vilama, vukojarcima, maciklićima, ovasarima i ostalim „plašelinama“ te su ih ilustirali. Ideja je da se ilustrirana bića mogu vidjeti trodimenzionalno, odnosno „uhvatiti“ kamerom pametnog telefona na mjestima na kojima, prema legendi, stoljećima obitavaju. Turisti će dakle, prema predviđenoj mapi istraživati različite lokacije na kojima se nalaze nadnaravna bića. Uz pomoć proširene stvarnosti i GPS lokatora učenici su osmislili jednostavnu aplikaciju u kojoj se, po uzoru na igru Pokemon Go, skupljaju i „love“ mitološka bića. Njihova je aplikacija zamišljena kao svojevrstan ekosustav u koji se mogu dodavati mitološka bića iz cijele Hrvatske, ali i Europske Unije, a namijenjena je malim iznajmljivačima i vlasnicima agencija za adrenalinske sportove koji na jedinstven način žele obogatiti svoju ponudu. Osim procesa kreiranja aplikacije izlaganje će prikazati i planiranje guerrilla marketinga i upotrebu jezika reklama s ciljem razvijanja poduzetničkih kompetencija kod učenika. Navedena aplikacija je 2023. godine osvojila prvo mjesto na poduzetničkom natjecanju srednjih škola Ideja godine 2023., a u travnju 2024. uvrštena je u program Dalmatinski suvenir Centra izvrsnosti SDŽ.

Aktivnost je namijenjena nastavnicima srednjih strukovnih škola i gimnazija, ali i svim nastavnicima koji u svoj predmet žele uključiti uporabu digitalnih alata, podići razinu digitalne pismenosti kod učenika te razviti njihove poduzetničke kompetencije.

Potrebna predznanja za polaznike odnose se na poznavanje osnovnih digitalnih alata, razumijevanje koncepta digitalne pismenosti te poduzetničkih kompetencija.

Elvira Sorić
Srednja škola "Jure Kaštelan" Omiš
Croatia

Elvira Sorić rođena je 1982. godine u Splitu. Godine 2008. diplomirala je kroatistiku na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci. Doktorsku disertaciju obranila je 2020. godine te je stekla naslov doktorice društvenih znanosti iz polja demografije i grane demografske povijesti. Od 2009. zaposlena je u SŠ „Jure Kaštelan“ Omiš na radnom mjestu nastavnice hrvatskoga jezika. Od 2021. godine voditeljica je izvannastavne aktivnosti „Jedna slika, tisuću riječi“ u kojoj s učenicima koristi inovativne metode, problemski pristup te digitalne alate pomoću kojih kreiraju jedinstvena idejna rješenja za koja su dobili međunarodna i nacionalna priznanja. Autorica je nekoliko znanstvenih i stručnih radova.