Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Energija budućnosti i AI alati

Ovo interaktivno izlaganje predstavit će projekt „Energija budućnosti“ koji na inovativan način povezuje interdisciplinarne nastavne metode i suvremene tehnologije kako bi učenike osposobio za razumijevanje i rješavanje izazova povezanih s klimatskim promjenama i energijom budućnosti. Cilj projekta bio je potaknuti učenike na kritičko promišljanje i osnažiti ih za aktivno sudjelovanje u stvaranju održivijih zajednica. Tijekom projekta učenici su koristili metode „Design thinking“ i tehničkog razmišljanja, uz podršku alata Julius AI, koji omogućuje prediktivno modeliranje, Notebook LM, koji organizira i generira sadržaje i pruža informacije iz zadanih izvora, te Diffit for Teachers, koji je pomogao u kreiranju edukativnih sadržaja prilagođenih njihovim potrebama. Aktivnosti su uključivale analizu vremenskih podataka, simulacije efekta staklenika, mjerenje brzine vjetra i eksperimentiranje s jednostavnim solarnim panelima. Korištenjem digitalnih alata, učenici su prikupljali, analizirali i prezentirali podatke, razvijajući pritom znanstvene i tehničke vještine. Izlaganje će obuhvatiti pregled ključnih prednosti ovog pristupa, kao što su poticanje interdisciplinarnog učenja, praktično istraživanje i razvoj kreativnih rješenja, ali i izazove, uključujući veću vremensku zahtjevnost provedbe. Projekt je pokazao kako suvremeni alati poput Juliusa AI mogu unaprijediti istraživački rad učenika, omogućujući im testiranje inovativnih ideja kroz prediktivne modele. Projekt „Energija budućnosti“ pruža jedinstvenu priliku za praktično istraživanje prirodnih pojava i promišljanje o održivim praksama. Sudionici izlaganja dobit će konkretne primjere primjene ovih metoda i alata te smjernice za implementaciju u vlastitoj nastavi. Cilj je inspirirati nastavnike da koriste inovativne tehnologije i pristupe kako bi unaprijedili obrazovanje i potaknuli učenike na aktivno sudjelovanje u rješavanju globalnih izazova. Izlaganje će biti primjer kako obrazovni proces može povezati znanstvenu izvrsnost s ciljevima održivog razvoja.

Ciljana skupina ovog predavanja uključuje nastavnike svih predmeta, posebno STEM područja, koji žele unaprijediti svoje pedagoške vještine primjenom inovativnih metoda i alata. Također je namijenjeno stručnjacima i mentorima koji žele implementirati nove tehnologije u nastavu i projekte.

Za sudjelovanje na predavanju nije potrebno prethodno predznanje. Predavanje je osmišljeno tako da svi sudionici, bez obzira na predznanje, mogu pratiti i aktivno sudjelovati. Svi ključni koncepti vezani uz metode i alate bit će objašnjeni tijekom izlaganja.

Ana Paradžik Prce
Zdravstvena škola
Croatia

Ana Paradžik Prce je diplomirala fiziku na Prirodoslovno matematičkom fakultetu u Splitu. Radi u Zdravstvenoj školi gdje predaje fiziku, biofiziku i elektroniku. Napredovala je u zvanje savjetnika 2022. godine. U svrhu povećanja zainteresiranost mladih za znanosti, u školi vodi izvannastavnu aktivnost „Mladi istraživači“ i sudjeluje u nizu projekata na svim razinama. Dugogodišnji je edukator na međunarodnim Erasmus tečajevima za nastavnike. Kontinuirano se stručno usavršava kako bi pratila najnovije trendove i spoznaje u obrazovanju i znanosti.

Marija Jurišić Šarlija
Zdravstvena škola
Croatia

Marija Jurišić Šarlija zaposlena je u Zdravstvenoj školi u Splitu kao nastavnica matematike. U nastavi primjenjuje inovativne metode i tehnike kako bi potaknula veći angažman učenika. Napredovala u zvanje savjetnika 2021. godine. Nagrađivana od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja - šest puta prepoznata kao jedna od 500 najuspješnijih odgojno-obrazovnih djelatnika u Republici Hrvatskoj. Odabrana je 2021/2022. godinu za Microsoft Innovative Educator Expert (za izvanredno korištenje tehnologije u obrazovnom procesu). Uključena u timski rad u planiranju projekata na školskoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini. Redovito objavljuje digitalne obrazovne sadržaje i stručne članke, održava radionice i predavanja na svim razinama. Posvećena stalnom profesionalnom usavršavanju radi praćenja najnovijih trendova u području obrazovanja i tehnologije.